Gå til innhold

QUINNY FREESTYLE

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å kjøpe en ny sportsvogn,, noen som har noen meninger om denne, kan jeg bruke denne utøver høsten og vinter? med en pose i?hva er prisen på den? eller er det noen andre vogner som er bedre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da ,, du mener det er bedre med en som har 4 hjul

Skrevet

Nei, det har jeg ingen formening om. Vogner er ekstremt uinteressant.

Men Quinny Freestyle x-etellerannet har vært kjent som en veltevogn i alle barnehagene jeg har vært innom. Riktignok bare når vognen var snudd slik at barnet satt vendt fra trilleren og ungene begynte å bli litt lange (type over året) og skulle sove i den, men dog. De var skumle.

Skrevet

kom jo så godt ut på test på tv2,, skal ha den til å trille tur med når vi er hjemme... i bhg kjører vi simo

Skrevet

Vi har ikke hatt problemer med at vogna velter, men om du vil bruke en stor voksipose er det vanskelig tror jeg. Vi har en mindre pose og det er bare så vidt.

Skrevet

hva gjør du til vinteren da?

Skrevet

Jo, vi bruker den som trillevogn og den er grei hvis gutten sovner mens vi triller, men til bruk i barnehage ville jeg valgt noe annet :-) Den er veldig god å trille, lett å styre og gutten vår liker den pga god utsikt.

Skrevet

Jo vi har jo en dunpuse vi bruker, men den virker mye mindre enn slike voksiposer enkelte har. Gutten vår er 2 nå og det går fremdeles greit. Men til neste vinter blir han nok litt lang til både posen og vogna tror jeg (men da blir han jo tre og trenger vel ikke vogn like mye).

Skrevet

Jeg har to venninner som jobber på barnas hus og begge advarte meg mot denne vogna da jeg skulle kjøpe ny til minstemann.

Dette fordi de velter kjempelett. (ikke sidelengs, men mot den som triller).

Det er den vogna (sammen med bogaboo) de får aller mest klager på.

Anbefaler deg å gå for quinny speedi i stedet ... omtrent samme prisen og mye sikrere. Har den selv og er kjempefornøyd :-)

Skrevet

Den er ganske tung synes jeg, om du ikke skal løfte den noe særlig inn og ut av bil og trapper så er den ok. Finnes sikkert de som er bedre men den er jo veldig billig da, koster vel under 3000,- Må si jeg synes den er veldig god å trille, vi bruker dunpose i vår og ungene sover veldig godt. Den er ganske smal så den kan ikke brukes av litt store unger.

Skrevet

Jeg er stor fornøyd med den. (Har en slik, og ei simo combi, og er like fornøyd med begge). Dersom en unge er super aktiv, og "herjer" i vognen, kan de nok alle velte.

Har hatt denne til minsten her siden hun var ett år, og nå er hun 2 1/2 år, og har aldri vært i nærheten av å velte. Hun både sitter vanlig i den, og sover trygt i den.

Kjempefine er de også:))))

Skrevet

Jeg ville ikke brukt den som sovevogn i hvertfall. Har ikke noe negativ erfaring med at den velter egentlig, men den er litt vinglete og den er alt annet enn lun (er jo en trille og ikke vogn). Jeg har hatt min i 2 år nå og gleder meg til å bli kvitt den, skal ha ny når babyen kommer som er mer lun og stabil.

Skrevet

Vi har den som hovedvogn, har brukt den i 2 år nå og ikke antydning til velting. Veldig fornøyd med den, faktisk, og skal bruke den videre til nr 2 nå.

Hvor i alle dager det kommer fra at den er ei trille og ikke ei vogn skjønner jeg ikke, Alva??

Jeg kan heller si hva jeg mener her da, til deg HI; Den er herlig å trille, lufthjul og god demping. Håndbrems er genialt, spesielt i bakker. God bag som er enkel å ta av og på. Brukte også bilstolen direkte på understellet, det var supersmart! Sportsdelen kan brukes fra og mot deg.

I vår bhg er det mange som har Quinny, har aldri hørt annet enn bra fra de ansatte :)

Skrevet

De sa det i butikken, at den er en trille og ikke en vogn. Når du søker på den, så finner du den under sportstrille og ikke under vogn, og den er mye billigere enn en "skikkelig" vogn (missforstå meg rett her). Nå er det jo forksjell på triller da, man har alt fra paraplytriller til de som ser ut som vanlige vogner omtrent og Quinnyen er kjempegod til å være trille, men jeg synes den er for lite isolert og "simpel" for å gå for å være en skikkelig vogn.

Når det er sagt er jeg helt enig i at den er veldig god å trille, funker bra på snø også, men jeg ville aldri kjøpt den for å ha til sovevong, er altfor trekkfull. Synes også den er litt i bredeste laget og tung for å være en sportstrille. Jeg har heller ikke noen negativ erfaring med velting med mindre jeg har hatt altfor mye hengene på håndtaket på den, da velter den, men da er det jo ens egen feil.

Skrevet

Merkelig ting av dem å si.. Den klassifiseres iallfall som vogn på hjemmesiden til Quinny. Og den har jo alt som en hvilken som helst annen vogn...?

Skrevet

Vel, jeg synes ikke den er helt stabil, isolert og solid nok til å være en skikkelig vogn. Dette betyr ikke at jeg missliker den, men jeg ville aldri valgt den til sovevogn likevel og fraråder dermed HI å kjøpe den dersom dette er den tiltenkte bruken.

Er vel egentlig samme om den kalles for en vogn eller trille, jeg vil i hvertfall ikke bruke den omigjen til baby (med dreamybag, synes den var veldig ustabil med bagen på) og som et sted å sove på vinterstid for et lite barn.

Skrevet

Jeg lurer på om vi i det hele tatt har samme vogn jeg da...

Vi har forøvrig også en Simo, og jeg kommer aldri til å bruke ei krone på det merket igjen.. Så man mener vel forskjellig ;)

Skrevet

Quinny er jo en vogn det, men klart den er jo mindre og lettere enn mye annet. Men for oss var det også grunnen til at vi valgte den :-)

Skrevet

Lettere? Liten? Den er jo blytung for å se så pinglete ut og skikkelig brei over bakhjulene (bredere enn normale vogner). Jeg har Quinny Freestyle 3XL, og jeg liker den godt som trille, er god å kjøre med, men synes ikke den egner seg til soving på vinterstid likevel.

Vil forøverig ikke ha Simo igjen jeg heller, synes den vognen vi hadde var for stor og uhamsleig, tung å trille, men den var lun da, så grei å bruke til å sove i.

Denne gangen går vi for en Emmaljunga Nitro City. Tror jeg ;-)

Skrevet

Det er langt i fra ei tung vogna da, det synes jammen ikke jeg heller! Og klart den er bredere enn 4hjulinger - vet du hvorfor? Fordi det er bare tre hjul, så er det annerledes stilt for at den skal være stabil ;)

Hører du stadig sier at den ikke er lun, og det må du gjerne mene - jeg synes ikke det og er knallfornøyd :-D Poden her er forøvrig født senvinters og har sovet seg gjennom 2 vintrer etter den igjen ;)

Skrevet

Jo jeg synes den er veldig lett å trille og dessuten var det veldig kjekt etter fødselen at bagen og understellet kunne løftes hver for seg ettersom jeg ikke kunne løfte så veldig tungt :-)

Skrevet

Ja, den er lett å trille, men tung å løfte :-)

Vi får heller bare være uenige vi da, men jeg synes at vognen er trekkfull og synes det er rart at noen kan si noe annet. Kalesjen er jo supertynn og glipper noen steder (er jo bare festet med knapper), den er høy og veldig åpen foran, og det er ikke noen fotpose eller noe som man kan trekke over for å gjøre det litt lunere rundt benda og åpningen på kalesjen litt mindre. Vi har ofte følt vi må ta på regntrekket når det blåser for at det ikke skal bli for trekkfullt, enda det ikke regner. Vognen er jo helt, helt åpen jo? Men veldig greit på sommerstid da, blir masse luft inn i den :-)

Skrevet

Helt ærlig synes jeg dette virket litt hyperforsiktig. Jeg er kjent som en hønemor, og min har både trillet og sovet i en quinny, vinter som vår. Han er nå fjorten mnd. har aldri hatt problemer med velting. Dette er en utovervendt vogn, og det er det eneste jeg synes er dumt med den. Men fikk låne den gratis av min svigerinne, så takket ikke nei til det. Ting trenger ikke være rådyrt for å være bra. Utrolig hvordan de klarte seg før i tiden..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...