putteknøttte<3 Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 kjenne det ikke var helt planlagt dette her..ble riktig nok gravid på p-piller og tidspunget kunne jo på alle måta vert betre,med tanke på at eg var arbeidsledig,null peng og i eit skrangleteforhold..bestemte oss likevell for o beholde barnet.. følte at når den først var komt seg inn der,så var det for seint på ein måte. at sjølv om dei gode tankene ikke var der akuratt da,så ville dei komme.. e nå i uke 37,og har bare skjøvet tanken på den voksende magen forran meg,aldri tatt meg tid til og kjenne på at d skal komme ein baby..og kordan evt blir.. heller tenkt på d prakiske,,o vert livredd for fødslen.. dei gode tankene kom aldri.. eg ane ikke hva eg skal gjere med ein liten baby..eg e vett skremd. var på sykhuset igår,for fjorten dager siden ble d målet eit veksavik på 14%,etter en dag med lite liv for nedpå føden.. i går ble d målt 28% avvik og dei fant ut at dei måtte sette igang fødseln,og få meg te fø snarest mulig..etter ein del fram og tilbake ble og mykje røsking i underlivet ble eg send heim,med beskjed om at om d ikkje var blitt fødsel før neste mandag,så blir d keisersnitt.. eg ane ikke hva eg skal gjer..sitte med mykje "vondta" sia i går kveld,men ikke regelmessige enda.. kjenne meg ikkje klar i d hele tatt..
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Uff. høres ikke ut som du er på noe "godt sted" rent mentalt i forhold til hele dette med å blir mor osv. Har du snakket med jordmor og/eller lege om disse tankene ? Det kan noen ganger være godt å snakke med noen om det, og spesielt jordmødre har nok hørt det meste før, og kan komme med gode råd og god hjelp. Jeg tror det er viktig at du får luftet alle disse tankene, redslene og panikken din med noen - både for din egen del, og for barnets. Ønsker deg masse lykke til, og håper du finner roen etterhvert.
Mia29 Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Hei! Dette hørtes ikke noe godt ut. Enig med Mother2be at det kan være lurt å lufte tankene med noen. Både de du har nå og de som evt. kommer etter fødselen. Jordmødrene og helsesøstrene på helsestasjonen din er vant til slikt som dette og kan gi nyttig hjelp og støtte etter fødselen. Vær heller ikke redd for å be om hjelp av de du har rundt deg hvis du har venner og familie i nærheten som du er trygg på. ...og ikke vent for lenge med å be om hjelp hvis du føler det er håpløst. Jo før du ber om hjelp jo bedre er det for deg og babyen. Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå