Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

EllaBella, bølla & minifrosken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos lege i dag, er så svimmel og får ubehag ("trykk" bak øynene og blir varm og skjelven og bare MÅ sette meg) når jeg må stå oppreist, f.eks i kø på butikken eller på t-bane eller på bussen.

Målte blodtrykk som var 100 over 50, noe som visstnok var lavt. Fikk beskjed om å ta det med ro og ta kontakt igjen dersom jeg ikke merket bedring i løpet av uka, i tillegg til at hun tok en del blodprøver som jeg skal få svar på i løpet av uka.

noen med erfaring med lavt blodtrykk og/eller svimmelhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har lavt blodtrykk normalt, også blir det enda lavere når jeg er gravid. Ligger nå på ca 90/50.

Den beste medisinen er, tror det eller ei, å være i rolig aktivitet i løpet av dagen.

Når du går f.eks rolig tur så får du hjelp av blodpumpa di til å få fart i systemet. Noe som også reduserer svimmelheten mellom øktene dine.

Ellers er det ikke farlig (så lenge du ikke faller og slår deg). Reis deg alltid rolig opp når du har ligget, sittet rolig en stund og bare stå (gjerne mens du støtter deg) til du er klar :)

Ang. de der toktene i butikk kø etc så høres det ut som noe som jeg best kan beskrive som hjerteklapp (sånn føles ubehaget for meg iallefall). Da er det eneste som hjelper for meg å kaste av meg jakke/klær og sette meg litt til det går over. Det kommer gjerne litt i perioder så noen dager/uker er verre enn andre. Nå er det f.eks flere uker siden sist :):)

Skrevet

Oh yes, i dag morrest på t-banen fløy jakke, lue, skjerf og votter av i en fei og mor og 3åring satte seg bums rett ned på gulvet ved en av dørene. Litt rare blikk får man, men heller det enn å dale besvimt og elegant(?) i dørken på grunn av misforstått stolthet ;-)

Kanskje jeg burde få meg gravideskilt? "Unnskyld, jeg trenger plassen din, ellers besvimer jeg på deg?" Har jo ikke fått noe særlig til mage enda, så enn så lenge er det ingen som tilbyr meg plassen sin frivillig :-)

Det går helt fint å være i aktivitet, så lenge jeg rusler rolig har jeg null problemer, men i det jeg må stå rolig i mer enn et minutt eller så blir det bare tull, susing i ørene og full pakke. Ubehagelige greier.

Takk for råd og innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...