Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

EllaBella, bølla & minifrosken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos lege i dag, er så svimmel og får ubehag ("trykk" bak øynene og blir varm og skjelven og bare MÅ sette meg) når jeg må stå oppreist, f.eks i kø på butikken eller på t-bane eller på bussen.

Målte blodtrykk som var 100 over 50, noe som visstnok var lavt. Fikk beskjed om å ta det med ro og ta kontakt igjen dersom jeg ikke merket bedring i løpet av uka, i tillegg til at hun tok en del blodprøver som jeg skal få svar på i løpet av uka.

noen med erfaring med lavt blodtrykk og/eller svimmelhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 100/60, men har ligget (for noen år siden) på så lavt som 80/55. Er ikke så mye å gjøre med alltid. Drikke nok, ikke reise seg for fort opp og ellers høre på kroppens signaler. Jeg merker at blodtrykket kan bli et problem nå og, men går fint så langt.

Skrevet

Takk for drikketips, skal sørge for å ha med meg vannflske i veska fra nå av.

Har ikke vanskeligheter med å reise meg eller å være i generell bevegelse, det er akkurat det der med å stå rett opp og ned som er vanskelig. Rare greier.

:-)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 23 nå og har hatt blodtrykk på rundt 90/40 hele veien. Har vært mye svimmel, kvalm og trøtt, men det er lite å gjøre med. Legen anbefalte meg å spise ofte og drikke mye, da det er viktig "og ikke gå tom".

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg! jeg blir kjempesvimmel og helt rar i kroppen når jeg står oppreist en stund. f.eks når jeg står å sminker meg eller bare står helt rolig. her om dagen ble jeg kjempedårlig, da jeg stod å snakket med noen en stund.. så merket jeg plutselig at jeg ble helt rar i kroppen, og det gikk helt rundt for meg, og jeg følte jeg bare MÅTTE sette meg ned litt... men det hjalp ikke, jeg så ingenting forran meg og da var jeg sikker på at jeg skulle besvime.. så la jeg meg ned og da hjelp det nesten med en gang. Skulle nesten tro det var at man ikke fikk nok blod i hodet ellernoe. når jordmor kjekket blodtrykket mitt var det helt normalt sa hun. så jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre da. men det som hjelper for meg er å passe på å ikke bli sulten, og å drikke masse vann. også er det jo kjempeviktig å høre på kroppens signaler da! :)

Skrevet

Hmmm, har også ett blodtrykk på rundt 90/50, og det er jo ett lavt blodtrykk, men ikke unormalt lavt. Når man er gravid så er det vesentlige undertrykket, og her er alt fra 90-50 innenfor normalen :)

MEN! De som har ett blodtrykk som oss bør drikke mye vann (ser det er flere som har foreslått det) og være forsiktig ved opp og ned stiging av sofaen/sengen da svimmelanfall kan forekomme, som dere sikkert har erfart ;) Vi er mer utsatt for blodtrykksfall ved slike situasjoner.

Hodepine er jo heller ikke så uvanlig.. Vær nøye med mat og drikke og ta kroppens signaler på alvorlig :)

Man kan også føle seg veldig slapp, fryse lett osv.. Er jo greit å vite, sånne ting er litt skumlere dersom man ikke vet hva det kommer av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...