lilletulle Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Når deres babyer sover på dagtid, legger dere de ned i seng/vogn eller lar dere de sove i fanget?
mettemor :) Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 På dagtid legges han alltid i vogna. Som oftest er han våken når han blir lagt. På kvelden derimot ligger han som regel på puppen/fanget eller på pappas brystkasse og smådupper til vi legger oss. (Han er to måneder.)
Itsrejk Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Når min var så liten som di er nå sov han nesten bare i fanget/på brystet vårt på dagtid. De trenger masse, masse kroppskontakt de første ukene. Hun har jo tross alt vært omsluttet av deg i ni måneder. Da er det nok ganske kaldt og utrygt i ei vogn, sammenlignet med et varmt bryst med et trygt, dunkende hjerte innom. Nå (2,5 mnd) sover han av og til på fanget mitt, av og til i vogna inne på stua og av og til i vogna ute. Hender han tar seg en liten dupp i vippestolen også, og stadig vekk i bilstolen.
strikkemegihel Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Min unge sover kun når han får ligge i fanget, både dag og natt....... Er ganske sliten av det, men når valget er ingen søvn og masse skriking så er det enkelt.( kolikkbarn her) Prøver å legge ham ned når han sover godt, men da våkner han med en gang. Tror vi har fått ham til å sove i vognen to ganger på desse 9 ukene, da har han sovet godt før vi har lagt ham ned. Har som mål at han skal sove i egen seng på natten og i vogn ute på dagtid, men det vil nok ta litt tid.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Han fikk sove på fange til han va kanskje 5-6 uker gammel, etter d ville han ikke sjøl heller å da blei avvenninga veldi greit unnagjort :-) Sover ute i vogna når d e varmere enn -10 grader og i gangen når d e veldi kaldt ute ;-)
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Småen er for stor til å sove i fanget, der er det som regel alt for mykje å sjå på. Men hender at han av og til vil/godtar å ligge å kvile på fanget (om vi er på ein plass med masse folk/bråk o.l.). Fram til ca 4mnd alder sov han i fanget ein skjelden gang. Før 3mnd kunne han fint gjere det (som regel).
CMH Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Min sovner i armene mine på kveldstid med puppen. Snart 10 uker
minni08 ♥ Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 På formiddagen sover hun i vogna,men på ettermiddagen har ho som regel to 30 minutters blunda og de tar ho i fanget. Synes det er koselig, blir så fort stor at det er vel over snart:( nyter det mens jeg kan.. hun er forresten 3 mnd..
shari_z Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Sover nesten 100% på fanget mitt, men noen få ganger kan jeg få henne til å sove i min seng hvis jeg legger meg sammen med henne. Bor i andre etasje uten veranda, så soving i vogna er uaktuelt for oss. Dette funker greit for meg, for da er jeg på dataen eller leser mens hun sover på fanget.
msunicorn Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Fram til 2 mnd sov hun i vogga på stua. Etter det ble hun lagt i senga si. Sover nå godt i senga si både på dagtid og om natta. Å sove i armene mine eller i vogna har hun aldri gjort. Da har det kun vært snakk om 5-10 minutter i slengen da hun var nyfødt. Hun er nå 4 mnd.
Berta_78 Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Her sniker vi fortsatt inn en morgenlur i mammas fang/armkrok enda babyen er 7 måneder. Synes det er så innmari koselig.. Men han sover i sengen sin om natten og i vognen når han har den lange formiddagsluren.
gerd Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 Har aldri sovnet på fanget. Gode rutiner på dette - ute på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå