Gjest kalinikta Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Sitter her og teller dager. Skulle hatt mensen for et par dager siden, men den kan jo alltids forskyve seg litt så jeg håper det er det som har skjedd. Mener jeg hadde eggløsning ca 15. mars, pleier å kjenne det på kroppen. Dermed skulle mensen vært på plass 29/3, pleier vel gå fjorten dager? Men ingen tegn til mensen, annet enn ømme bryster, noe jeg ikke pleier å ha, men vet det kan komme med pms. Uansett; skriver fordi jeg er redd for å være gravid. Det ville passet ekstremt dårlig. Hadde samleie omkring 15 mars dvs "midt i blinken", men brukte kondom og han sa ikke noe om at den gikk i stykker etc. Dette er mannen min og vi er enige om å ikke få barn akkurat nå, så regner med han ville sagt noe. Så er det noen grunn til bekymring? Kan kondomer være usikker prevensjon, har sett noen nick her før av typen "Lille hull i gummi"?? Har brukt det lenge vi nå uten problem, men nå ble jeg litt usikker her jeg sitter. Pleier aldri være forsinket med mensen
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har jo opplevd at mensen har vært sen uten andre grunner enn stress f.eks. Men det greieste er vel å ta en prøve så du vet. Kondom er jo ikke 100% sikkert selv ved riktig bruk.
Gjest kalinikta Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Ja får se an litt og evn teste. Hva innebærer det egentlig at det "ikke er 100% sikkert selv ved riktig bruk"?.. Noen her som har opplevd å bli gravid selvom de trodde alt var under kontroll??
Sivalur Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Kondom er vel regnet som 99% sikkert. Det vil si at en av hundre som bruker det vil bli gravid. Er jo de som blir gravide med hormonspiral eller piller også..
Gjest kalinikta Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Hm. Jeg trodde det var 100% så lenge det ikke gikk istykker.. Hvordan kan man bli gravid med kondom som er i orden da? Nei får slutte og gruble på dette og ta en test hvis mistanken stiger.
Musemor med tre søte små Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Ikke for å gi deg panikk, men jeg har hørt om noen som har blitt gravide med kondom selv om de hadde brukt den riktig, og ikke lagt merke til noe galt med den. Riktig nok tror jeg det er en større sannsynligheten for at mensen er forsinket, enn at du er gravid, men dersom ikke mensen kommer innen et par dagen bør du nok ta en test.
Musemor med tre søte små Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Dette går nok bra skal du se. Uansett om du er gravid eller ei. Lykke til uansett
LillyLilly Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Kondomer er bare 99% sikre, da det kan være produksjons feil. Som med alle ander varer en kjøper kan det snike seg inn feil der også. Mange det som blir gravide selv med riktig bruk og ingen tegn til problemer. Men som andre sier her, mens kan jo være forskjøvet pga stress, og når du tenker masse på hva som kan ha skjedd så stresser du mer og så er du inne i en ond sirkel! Men lykke til uansett utfall!!
Gjest kalinikta Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 ok takk for svar. Går vel på et vis uansett. Venter og ser litt til, mensen kommer sikkert i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå