Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Tenker å kjøpe i gave, men er helt grønn på feltet ). Det er til en gutt på 4 år som har bitt glad i å spille x-boks spil, men hva er passende å kjøpe til en så liten tass? )
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 X-box spill til en 4 åring er helt på trynet spør du meg!! Barn bør ikke begynne med spill på pc eller andre spillstasjoner før de er 8-10 år spør du meg, dersom det ikke er slike pedagogiske spill da..
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2009 Jøss... Nå spurte jeg ikke hva andre synes om x-box spill, og har heller ikke tenkt å starte en debatt om dette. Og ja, det er faktisk "slike pedagogiske spill" jeg tenker på, regner med at vanlig oppegående mennesker skjønte at det var spill tilpasset 4-åringer jeg spurte etter, og ikke voldsspill eller strategispill for tenåringer. Og siden jeg ble bittelitt irritert nå, så er det ingen forskning som tilsier at spill til såpass små barn er skadelig. Tvert imot kan det virke positivt i forhold til kognitiv utvikling, blant annet, men dette forutsetter selvfølgelig at ansvarlige voksenpersoner bestemmer både tidsbruk og hvilke spill barna deres skal spille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå