Gå til innhold

Blir snar gal.. Vil ned i vekt. 5 kg.Noen med tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til mat og trening. Er en godemoms. Må bare slutte. Eser jo ut alle veier. Får ikke trenet så mye som jeg burde. Er så mye alene med ungene på kvelden. Er ikke overvektig. Men ikke fornøyd med disse ekstra 5 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren hjemme de kveldene du er alene, anbefaler pilates. :o)

Skrevet

5 kg er overkommelig å gå ned i vekt uten å gjøre de store endringene...du skriver at du er mye alene og godtemoms....gjett om jeg kjenner meg igjen....det er lett å putte noe i munn når mn ser på tv- er alene....

Det jeg har erfart er at enten om jeg er i gang med et prosjekt- altså driver med noe på kveldstid istedet for å kun se på tv..så putter jeg i meg mindre...

+ at jeg tar kromtabletter- og spiser kveldsmat---da blir og behover for andre ting mindre....+ at jeg har prøvd meg fram med "sunt" snacks...f.eks cottage chees- og ha i litt epler med sukker og kanel...smaker godt og man får tilfredstilt søthungeren...Men det er noe man virkelig må ville da...er man fast bestemt i hodet at det kun er sjokolade som er godt...så er det en større utfordring.

Skrevet

Jeg har ingen tips, dessverre, bare det samme ønsket! Vet at jeg er helt på jordet her jeg sitter med Freia sin deilige nye sjokoladepose med klassikere mens lillebror sover... Vil også ned 5 kg (helst et par til) før sommeren, men det er vanskelig å ta seg selv i nakken!

Hva med å "herjeleke" med barna? Springe ute, løfte dem, trille dem i søskevogn en tur om de er så små, osv?

Skrevet

Du kan jo kjøpe trenings dvd'er og trenings strikker. 20 minutter, 3 ganger i uken skal vist være nok.. Passe på sukkerinntaket, noe som eg vet er veldig vanskeligt.

Du kan jo ta me ungene på en liten tur på kvellen nå siden d begynner å bli lyst lenger, også ka dere ha tikken, da blir det mye go springing for deg og barna:), så sovner di kansje godt og raskt, men det må jo ikke være rett før di skal legge seg da, også kommer det an på alderen på barna..

Med maten så kan du prøve å spise 3-4 hver time, heller små og ofte måltider enn store og ikke ofte..

Spiser du mye kjøtteig så kan du tømme ut fette som eser ut etterhvert som det blir stekt.

Kjøpe fiber/fulkorn spagetti og ris.

Lag en salat til middagen, og ta en stor porsjon av den ved siden av..

Ja, det var litt ihvertfall, skulle gjerne gått ned 5 kg selv :)

Du kan jo kjøpe en 3dmølle så kan du jogge litt på den?

Skrevet

jeg er også en skikkelig godtemoms :)

nå har jeg ei lita jente her på 6 uker som hjelper meg ned i vekt med å amme da men... jeg spiste som en hest etter fødselen og ble veldig hektet på å gå i snopskuffen og da gikk jeg opp i vekt etter ett par uker hjemme og tenkte at det var jo absolutt ikke det jeg ville etter fødsel :)

så nå har vi aldri snop i huset, kjøpr bare inn bittelitt til lørdagskos og da så mye at det spises opp på lørdag og ikke ellers i uka. vi har handlet inn mye mer frukt og grønt og tygge på når frustrasjonen blir for stor og jeg spiser alltid kveldsmat hver kveld.

Og litt trim er bedre enn ingenting. ta med deg ungene ut på sykkelturer, eller gå ved siden av når de sykler?! det er trim for da går det fortere også.hehe :)

pilates gjør underverker, det trente jeg før svangerskapet og jeg har aldri fått så fin kropp med så lite innsats før :) men du bør kanskje gå kurs eller i alle fall få til teknikken riktig for da blir det best utbytte :)

masse lykke til!! 5 kg klarer du vettu :)

Skrevet

To tips:

1: Trening, det hjelper både ved at du forbrenner kalorier og ved at det ofte reduserer søthungeren litt.

2: Håndarbeid, gjerne i hvitt eller lyse farger. Det kan kjelpe mye for å spise mindre snop om kvelden når du ser TV ol alene. For det første konsentrerer du deg om det du holder på med slik at du glemmer å putte noe i munnen og for det andre er det ikke morsomt å grise til håndarbeid med sjokolade eller fettflekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...