Gå til innhold

Hennie. Er det et tantete navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker det ganske godt.

Men et navn som kanskje er mest vanlig på damer fra 40 år og opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbinder det med et etternavn, nemlig Axel Hennie.

Skrevet

jeg kjenner ei som heter det, men hun skriver Henny, ikke Hennie :)

Skrevet

Syns det er kjempefint jeg:) HUsk at man slutter å forbinde navnet med andre ting etter at barnet har fått det, da passer det perfekt. Kjenner en liten gutt som heter Arthur, litt rart når han lå i magen ,men nå passer det så godt :)

Skrevet

Hennie er dritkult! Men jeg ville skrevet Henni/y tror jeg.

Selv har jeg lyst at gutten inni magen min skal hete Henri. Kanskje litt gammelmanns navn, men noen må jo begynne på my igjen:) Pluss da har han ikke 10 andre med samme navn i klassen heller...

Skrevet

Jeg syns også det er kjempefint men ville skrevet det andre sier, med y.

Skrevet

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Skrevet

Nydelig navn! Gå for det. Jeg liker stavemåten Hennie også. Men det velger du jo selv.

Skrevet

Det er veldig fint, men jeg tror jeg ville valgt skrivemåten Henny..

Skrevet

Kjenner ei som heter Hennie og uttaler det rett fram, slik som etternavnet.

Henny er tøft :-)

Navn som slutter på y, er på vei inn.

Skrevet

Personlig synes jeg navnet er litt "tantate", men det er smak og behad. Det some r verre, er at det finnes to helt ulike måter å uttale det på: Enten "henni" eller "hen-nie" (det siste uttales både i og e helt tydelig). Jeg ville unngått å gi barnet et navn som vil bli uttalt feil i haøvparten av tilfellene.

Skrevet

Herregud, jeg prøver på nytt. Ikke lett å skrive med en haltannetåring på fanget:

Personlig synes jeg navnet er litt "tantete", men det er smak og behag. Det som er verre, er at det finnes to helt ulike måter å uttale det på: Enten "henni" eller "hen-nie" (det siste uttales både i og e helt tydelig). Jeg ville unngått å gi barnet et navn som vil bli uttalt feil i halvparten av tilfellene.

Skrevet

Kjempe fint- og ikke så vanlig. Ville skrevet Hennie

Skrevet

Mener du navnet Hennie der alle bokstaver uttales og med trykk på i, eller mer som navnet Henny, der y-en uttales som i?

Skrevet

Tenkte i utgangspunktet på det som uttales Henni.

Men litt usikke på skrivemåten.

Hi

Skrevet

Jeg synes ikke det er tantete, og uansett passer navnet til barnet når du har blitt vant med det, så da spiller ikke tidligere assosiasjoner noen rolle. Jeg liker skrivemåten Henny best, da... mye koseligere, og ikke et etternavn (som Hennie er).

Skrevet

Det er 224 som har Hennie som fornavn, og 119 som har det som etternavn. Så det er så absolutt begge deler.

Skrevet

Jeg synes det er kjempesøtt, vurderte det om jeg fikk jente, men det ble gutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...