Gå til innhold

Dere såkalte barnehagemotstandere!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herreguuuuuudddd nå må dere gi dere. Hallo, greit nok at det ikke er bra å kaste en liten baby inn i en barnehage, men å la 1 åringer begynne i barnehage synes jeg er bra! Dere skriver at de får senskader fordi de har forsket på det i andre land. I andre land gjør de ditt og datt. HALLO... Vi bor i Norge og IKKE i Usa hvor så og si alle har en skade. Jeg personlig tror Norge er MYE bedre utviklet i pedagogikk enn i andre land. Her er det basert på at barn skal få en trygg og god oppvekst. Hvis det ikke hadde vært bra og la barn på 1 år gå i barnehage hadde det vært en aldersgrense på dette. Så dere sytekjerringer... Konsentrer dere heller om deres egne barn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke ha sagt det bedre (",)

Skrevet

Næmmen så sinna, da..

Du er litt unyansert, synes du ikke? Det er veldig få som er "barnehagemotstandere" og mener at det er skadelig for barn å gå i barnehagen, uansett. Det er også veldig få som er "barnehagetilhengere" og mener at alle barn bør gå i barnehagen så fort man kan få dem til å ta flaska.

Vi har alle meninger som ligger innimellom der et sted, og vi velger alle individuelle løsninger for våre barn.

Du trenger ikke ta deg så nær av andres meninger - livet blir lettere hvis du gir litt faen ;-)

Skrevet

Vel. Har 4 venninner som alle jobber på småbarnsavdeling. De sier høsten går med til å bære en skrikende unge på hver arm, dagen lang. De begynner å roe seg som smått ut i oktober.

Og mener du det er sunt, så værsågod.

Det er et betent sår å si til mødre som plasserer små unger i barnehage tidlig at det ikke er bra. De reagerer som regel med sterk aggresjon. Og freser mot de som har tatt et annet valg og beskylder oss for å være late og vet ikke hva.

Men trøst dere med en ting. Dere har staten, iallefall Sv på deres side. Det er de som har greid i en årrekke og hjernevaske norske mødre. Og saueflokken dilter etter..Bææ. Og tror at en person som har den laveste høyskoleutdaningen i landet (om de har noe i det hele tatt) er bedre rustet til å ta vare på barnet sitt enn seg selv.

Og så må jo ettåringen ha kamerater! Bare synd kameraten lugger, slår og biter.

Så jeg vil heller si; konsentrer deg heller om ditt eget barn.

Skrevet

Barnehage er vel den smarteste instutisjonen i hele samfunnet!

Hvordan skal man ellers få litt meg-tid sånn at man kan trene, gå på kafè og være sammen med venninner?? Er jo grenser for hvor mye skriking 1 person skal orke...

Skrevet

Gråter alle ettåringer disse venninnene dine får inn på den avdelinga fra august til oktober? Det er vel veldig individuelt om barnet tåler å være borte fra mor eller ikke. Og hvordan oppdrar folk barna sine hvis det er sånn at alle ettåringer biter, lugger og slår? Er ikke det noe de bør ha lært hjemme? Har vært borti mange ettåringer som helt fint leker sammen uten å lugge, slå, bite og hva det skal være.

Om det er bra å sende barna i barnehagen vil jo variere på samme måte som alt annet for de er forskjellige. Men synes det er galt at de som er helt motstandere av det ikke tåler at andre gjør det. Det er ikke alle som har råd til å gå hjemme et eller to ekstra år for at barnet skal få være hjemme. Ja jeg vet om kontantstøtta, men 3000 ekstra i mnd er ikke sikkert vil hjelpe noe stort.

Skrevet

Jeg jobber selv i bhg, men har valgt å vente med bhg start til h*n blir 2 år.

Det er ikke fordi de har det vondt i barnehagen, men jeg hadde muligheten til å drøye den og synes det er greit for h*n at h*n får litt mindre forhold og forholde seg til det første året jeg er i jobb. ( H*n er hos besteforeldre)

Når det er sagt er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt en småbarnsavd fremfor dagmamma/familiebhg fordi jeg føler at jeg ville hatt mere kontroll på hva som skjer.

Men nå er vi så utrolig heldige at vi bor i ett land med mange valgmuligheter og det er som regel alternativer som passer for de fleste.

Godt det ikke gjør oss til dårligere foreldre uansett hva vi velger:)

Skrevet

Vel, hvis du tror man kan oppdra en unge på 10-12 måneder så er det et bevis på hvor lite peiling du har på barn.

Og jo, barn som aldri har blitt slått, kloret, bitt eller skreket til gjør faktisk det likevel.

Kanskje ikke hjemme i stua med lekekassa for seg selv. Men de gjør det i barnehagen. Tro meg.

Har jobbet i barnehage.

Skrevet

Hvis alle 1 åringene i en barnehage fra august til oktober er det vel kanskje ikke en sånn kjempe bra barnehage?

Jeg har 3 åringen min deltid i barnehage og de dagene han ikke er der er vi med andre på samme alder som ikke går i bhg. De ungene syntes jeg faktisk synd på for de er så sjeldent med andre barn at når de er det så har de ingen sosial erfaring og mine barn og andre barn orker ikke være med de. veldig slitsomt.

Barn som har gått i barnehage er bedre rustet til å begynne på skolen enn barn som ikke har vært i bhg. 1 år i bhg er nok da:)

Skrevet

Mine har begynt når de er fire. Og har fått tilbakemelding fra begge avdelingene at de er blant de mest velfungerende barna som noen sinne har gått i den barnehagen.

Uten å overdrive. Sitat ordrett.

Skrevet

13.45. Disse venninnene mine jobber alle i forskjellige barnehager. Og er gjengs enig.

Men de dropper å fortelle foreldra hvor ille det til tider er.

Skrevet

Er så enig med deg 13:14 !

Har selv jobba i barnehage på småbarnsavdeling.

"Stakkars treåringer som er så lite sosiale" er det dummeste våset jeg hører!

Skrevet

Hehe, du har vel ikke tenkt over at de sier det til de fleste foreldrene. Det er ingen bhg tanter som sier til foreldrene at de er de verste ungene som er på denne avdelingen.

Skrevet

Jeg personlig leverer barnet i barnehage slik at jeg kan gå på jobb, jeg... Tror det gjelder de aller fleste, såfremt de ikke er uføretrygdete eller "hemmafruer" som blir forsørget av mannen sin.

Skrevet

Nei de sier IKKE det til alle foreldra 14:08.

Personalet er ærlige med foreldrene og sier det som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...