ängel Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Vi har besafe izi sleep bilsete med isofix base, og det er livsfarlig i vår bil! Hadde vært på butikken og når vi kom hjem og skulle ta lillegutt på 3 mnd ut av bilen, hadde overkroppen og hodet bikket fremover så han lå helt sammenkrøket på en måte. og han sov, så han hadde ikke merket det selv. han kunne blitt kvalt! tror det har noe med og gjøre at baksetene, selve setet, haller ganske mye bakover, så stolen blir mer oppreist. Går det ann og stille på setet eller basen så det blir liggende mere flatt? Kan ikke ha han i bilsetet sånn som det er nå ihvertfall :S
snartmammatil4 Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Det syntes jeg hørtes veldig rart ut, vi har samme setet, brukt til 2 små og aldri opplevd det:) Er du sikker på at han var strammet godt nok? Selene skal være veldig stramme over skuldrene så de ikke klarer å skli ut med overkroppen under evt, kollisjon. Husker våre hang litt med hodet noen ganger da de var veldig små, men det er visst ikke noe farlig sålenge overkroppen er spent ordentlig på plass:)
Pengetreet Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Det første du må sjekke er om stolen er riktig plassert og festet i bilen, og at beltet sitter godt fast. Jeg hadde også izi sleep og baksetene på bilen min heller også bakover, men opplevde aldri det du beskriver.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Høres veldig merkelig ut.. tror nok du må stramme selene i bilstolen, må være temmelig løse vist en på 3mnd klarer å tippe framover slik du bekrive det... Ellers ville jeg skjekket om bilstolen er skikkelig festet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå