Gå til innhold

What to do - exen og bf sprer forferdelige rykter om meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et stort mareritt:

Exen gikk fra meg i stort sinne for en stund tilbake. Han har vært veldig ustabil både før og etter. Han skylder alt på meg og ser ingen feil hos seg selv.

En tid etter bruddet har flere felles venner (også de som var opprinnelig mine) snudd ryggen til meg. Venninner som var god støtte før og like etter har blitt helt annerledes. Jeg vet at han har snakket om meg. Det har de sagt. Flere har også sagt at de reagerer på hva han sier, men likevel ser det ut som de tar hans parti. Jeg har skjønt at noe har vært galt på måten de oppfører seg på, noen tar ikke tlf, hva andre sier osv. Men jeg har ikke skjønt hvorfor før ei god venninne fortalte om en mail hun hadde fått og som han har sendt til alle "kjente og ukjente". Der skriver han forferdelige ting om meg og min familie - som ikke er sant. Hun er ei god venninne og sa at hun ble kvalm da hun leste det.

Jeg har konfrontert han om mailen og han sier at han angrer på hva han skrev om min familie.

Jeg synes dette er forferdelig. Det er grusomt at han manipulerer og skaper allianser på den måten for selv å få sympati. Det er også grusomt at folk som ikke kjenner meg og de som kjenner meg litt skal tro på dette. De som kjenner meg godt vet selvfølgelig at dette ikke er sant. Det er folk som kjenner oss begge og som vi ikke har hatt så lange relasjoner med som blir påvirket.

Familien min synes dette er forferdelig - både det han har skrevet om dem - som ikke er sant. Og det han skriver og sier om meg - som ikke er sant.

Vi har et lite barn å samarbeide om - og jeg klarer nesten ikke å forholde meg til han nå. Han har gjort forferdelige ting mot meg tidligere og når jeg tenker på alt det stygge han sprer om meg får jeg helt vondt inni meg.

Er det noen som har noen råd i en slik situasjon. Må jeg bare heve meg over det og tenke at disse var ingen gode venner og forholde meg til han så godt jeg kan?

Vi har ikke noe godt samarbeidsklima nå. Han har sagt at han er enig i at vi må forbedre det. Det er det jeg som har foreslått at vi må gjøre (før jeg hørte om denne mailen). Hvilke tiltak kan vi gjøre for å bedre samarbeidsklima i vår situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi det hørtes ikke noe kjekt ut. jeg syns ikke man skal heve seg over det å bare la det gå sin gang. syns du skal be han om å sende en ny mail til alle der han beklager at han sendte ut en mail med helt feil informasjon om deg. si at dette også sverter barnet deres. ikke bare deg

jeg syns du bør snakke ordentlig med han om dette og si at det er helt greit at han ikke "liker" deg osv men at han må legge alt bak seg og klare å samarbeide om barnet sitt. han trenger ikke vite noe om deg. trenger ikke gi deg noe oppmerksomhet på noe. men han må fokusere på ungen sin. om dere har problemer med å prate sammen en stund så kan dere ev gi hverandre beskjeder om barnet via mail/sms? i bringe/hente situasjonen trenger dere ikke si så mye mer enn hei og hade. viktig at dere ikke krangler osv når barnet er til stede...

lykke til iallefal

Skrevet

Kjære deg.

Har ikke så mange gode tips å komme med, heldigvis ikke vært borti slike ting!

Men jeg vil råde deg til å heve deg over det! At dine såkalte venner velger å tro på han, og ikke vil høre din versjon, det sier sitt om dem synst jeg. Nei, hev deg over det(sikkert ikke lett) og vær glad for at du er kvitt han!!!!!!

Skrevet

Jeg hadde gjort alt for å få tak i den mailen! Noen har den helt sikkert enda.

Deretter hadde jeg tatt den med meg til politiet og anmeldt faenskapet.

Skrevet

Har han ikke skjønt at ved å snakke stygt om deg og din familie så sverter han sitt eget barn...

Han bør gjøre noe for at folk skal få et bedre/rett syn på deg og din familie, for når deres felles barn blir større,skal begynne å være med venner hjem, invitere og inviteres til bursdager,- så kan han risikere at barnet deres blir "utelatt" på grunn av det folk tror om deg..

Så er det DET han vil,- asosialisere og skape et mobbeoffer av barnet deres så må han bare fortsett..Si det til ham,- og om han fortsatt ikke gjør noe for å "ta tilbake" det som er gjort,- så må du bare jobbe for harde livet med å MOTBEVISE det som er sagt,- og vis deg som "the bigger person" og ikke gjør det samme som ham..DET kommer iallefall til å gå utover deres barn..Hva kan det bli av DEN ungen,- med TO helsprø foreldre,- liksom.....

Skrevet

Jeg har mailen. Han hadde også sendt den til en av mine beste venninner. Han var så dum at han trodde at han kunne manipulere henne også. Hun vet jo at dette ikke er sant. Hun har sendt den til meg.

Skrevet

jeg signerer Libido på dette.

Skrevet

Dette er som å lese om meg selv. Bare at jeg har to barn som vi (desverre) må samarbeide om. Det er nå ett år siden jeg flyttet fra ham men han har laget et helvete for meg. Vi var samboere i 4 1/2 år før vi giftet oss og ekteskapet varte i 1 1/2 år før vi ble separert. Det var jeg som gikk så jeg var klar for å ta imot alt dritten jeg visste ville komme men jeg var alikevel ikke klar over hvor langt han ville dra det! Han hadde møter med både bhg og skole fortalte om hvor jævlig jeg var itillegg til å ta kontakt med mine venner og min familie. Etter oppgjøret fra skilsmissen sitter jeg igjen med ca. 10.000,- og en advokat regning på mer enn det så han har virkelig klart å sno seg unna. Han hadde hus og bil da jeg flyttet inn men resten har vi kjøpt etter at jeg flyttet inn. Problemet er bare at det er han som har betalt de store tingene mens jeg har betalt mat og div. regninger. Altså går jeg ut som den tapende part på alle områder.

Vil anbefale ALLE å skrive samboerkontrakt dersom dere flytter sammen med noen, unner ingen dette helvete jeg har vært igjennom. :(

Skrevet

Be han sende ny mail til alle hvor han innrømmer at det var løgn eller anmeld han for æreskrenkelse.

Skrevet

Signerer Libido-

Skrevet

Hvis du har fått mailen og listen over alle som har mottatt den, kan du jo selv vurdere å sende ut et svar til alle, der du helt saklig gjør det kjent at du nå vet om denne mailen og at innholdet er usant. Unngå å skrive noe negativt om eksen din eller legge ut om problemene deres. Ville heller ikke klippet inn eksen på mailen, bare sendt den til dem på listen som du bryr deg om at skal vite sannheten.

Skrevet

Jeg har vurdert dette. Jeg har mailen, men ikke oversikt over mottakerne, men jeg vet jo om de mottakerne som jeg kjenner. Vet ikke om det er rett framgangsmåte heller. Det virker som de (iallefall en del) har gjort seg opp en mening allerede utfra det han har sagt og skrevet om meg. Jeg synes det er forferdelig fordi jeg alltid har hatt et godt rykte og synes det er vanskelig å leve med en slik situasjon der det er noen som ikke snakker med noen pga rykter og usannheter.

I tillegg er jeg redd for hvordan han skal manipulere barnet. Er det mulig å unngå det?

Skrevet

For en utrolig kjip situasjon, jeg føler virkelig med deg.

Har egentlig ikke så mange råd å komme med annet enn det opplagte: Fortell sannheten på en saklig måte til de du når frem til, og ikke synk ned på hans nivå.

Kanskje du også kan få noen av de som er på din side i saken til å fortelle ham at ingen tror på ham, og at "alle" snakker om at han dummer seg totalt ut med svertekampanjen sin. Selv om det ikke nødvendigvis er sant, så kan det jo være han tror på det og tenker seg om to ganger neste gang...

Skrevet

Snakk med ham og forlang at han tar kontakt med alle han har fortalt disse løgnene til og trekker det tilbake, den sjansen bør han få. Men hvis han ikke gjør dette så politianmelder du ham for æreskrenkelse. Usanne rykter om personer og familier kan være svært alvorlige, både sosialt, men også i forhold til karriere og for barn av familien. At han er så dum at han indirekte skader sitt eget barn på den måten sier mye om at vi ikke har med en særlig ressursterk person å gjøre, dette bør han også gjøres oppmerksom på, at han faktisk skader sitt eget barn på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...