Gå til innhold

Pustevansker.... Svar de som kan, vær så snill..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå gravid i uke 27 og har "slitt" med pustevansker i noen uker nå.

Altså jeg får puste og får inn luft, men jeg føler ikke jeg får inn nok luft, og må ha et skikkelig innpust før jeg føler jeg får nok!

Det er akkurat som jeg føler det er noe som ligger å blokkerer i pusterøret, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det!

Jeg har hatt det før jegble gravid også, men kun et fåtall av ganger.

Problemet er jo at jeg våkner midt på natten og får dette her, da kan jeg ligge å nesten hive etter pusten, for jeg kan ikke få nok luft. Jeg sovner etterhvert, men kan ligge ganske lenge, og når jeg våkner igjen på morgnen er det akkurat likt. Jeg har forsøkt å ligge med hodet høyt, drikke vann, innhalator osv..

Nå har jeg hatt det i noen dager, også kan det gi seg, for at det kommer tilbake igjen. Det er spesielt ille på natten/morgnen/formiddag.

Nå er det nesten sånn at jeg får litt småpanikk etter en stund, ikke angst, men litt redsel liksom.

Var hos legen og fikk en innhalator, men det hjelper ikke i det hele tatt, er fortsatt like ille etter bruk av den.

Noen som har opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg!!

Og den eneste som kan fikse det er kiropraktor. Men det bør du prøve. Det er sinnsykt deilig å komme ut derfra og faktisk føle seg litt svimmel fordi man plutselig får så mye oksygen.

Skrevet

Å? Hvor ofte går du dit, og hvor mye betaler du?

Hjelper det i flere dager/uker?

Skrevet

Det koster 290,- pr gang. Det min kiropraktor foreslo var 4-5 behandlinger, og så oppfølging en gang i måneden. Men jeg lærte meg etter hvert å kontrollere det selv, slik at jeg fant måter å ordne opp på etter hvert som jeg ble bedre kjent med ryggen min.

Jeg har også lært samboeren min opp til å løfte meg slik at han strekker akkurat de punktene i ryggen som det gjelder.

Kiropraktoren har også hjulpet meg med bekkenet nå i svangerskapet, så jeg går rundt helt uten bekkenplager :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...