Gå til innhold

Lillehare:-)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lillehare:-)))

Prøvde å sende deg PM, men fikk ikke sendt den til deg. Derfor svarer jeg deg her:-)))

Klart du kan få vår historie. Jeg har pco og min mann har dårlige svømmere. Litt lavt antall også er de veldig dårlig til å svømme. De ligger egentlig bare og koser seg og venter på egget. He he. Derfor ble det icsi på oss. På klinikken fikk vi beskjed om at det var mange bra celler, men de måtte ha hjelp.

Jeg begynte på spray 5 mai i fjor, deretter på sprøyter. På kontroll så de en stor cyste på 5 cm som ødela for behandlingen. Dro til Porsgrunn og tappet denne, men fortsatte på spray. En drøy uke etter tapping begynte jeg på sprøyter igjen. Denne gangen klarte gynekologen min å måle folliklene mine feil. Dette resulterte i at de tok eggene mine for tidlig. Var veldig skuffet for hadde jo trodd dette skulle gå så bra. Dette var 23 juni i fjor.

Tenkte bare at nå skal jeg bare nyte sommeren, ferien og mannen. Bare å bestille ny runde. Fikk begynne på spray igjen i juli. Hadde kjøpt meg en bok jeg hadde lest før dette. Begynte derfor å ta masse C-vitamin, Q10, tran, folat og multivitamin. I tillegg fikk jeg noe homeopatmedisin av min svigermor. Var i god form til forsøket, men tenkte at nå går det som det går. Hadde nå skjønt at vi kanskje ikke var så enkle som jeg hadde trodd. Var foreredt på ny runde før jul og planla Thailandtur i hodet over nyttår. Greit å ha en trøstepremie.

Uttaket ble 27 august nå og vi fikk ut 7 egg denne gangen. De ringte litt etter og sa at 5 egg kunne brukes til icsi. Av de 5 ble 3 befruktet og to kunne settes inn. Det 3 var det for mye arvestoff i så det ville ikke bli barn av det uansett. Siden vi hadde vært så uheldige i prosessen fikk vi lov å sette inn begge eggene. Jeg testet positivt på rd 12 for første gang i mitt liv. Kl 5 om morgenen, he he.

Etter det har alt gått på skinner. Nesten litt skremmende, men vi har vært veldig heldige. I den siste runden fikk jeg beskjed om å komme til alle kontroller på klinikken. Det ble 4 turer mellom Kristiansand og Porsgrunn på en uke. Var så sliten etter innsetting at det var nesten det samme hvordan det gikk. Var bare glad forsøket var over. He he. Uff, en blir skikkelig rar i prosessen, men der og da var jeg bare så glad jeg hadde fått en ordentlig sjanse til å bli gravid.

Jenta vår er ventet om 7 uker og vi gleder oss. Har inntrykk av at dårlig sæd ikke er det verste problemet å behandle. Har sett mange på ass. befr. som har blitt gravide med det problemet.

Ønsker dere masse lykke til med søknad og forsøk. Det er en spennende tid. Men vær forberedt på at ikke alt går etter planen alltid. Første forsøk blir litt å prøve seg fram med medisiner og alt. Se hvordan du blir stimulert, men det er mange som får det til første gangen. De er jo bare så utrolig flinke der borte.

Koselig å høre at min historie gir andre håp:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, og tusen takk for din historie :) hjelper å høre litt om andres erfaring, sender deg pm hvis jeg skulle ha noen spm, de kommer rett som det er :)

Skrevet

Jeg husker også at det var godt å lese andres historier da vi holdt på. Er det noe du lurer på så er det bare å spørre. Skal prøve å svare så godt jeg kan. Husker godt selv hvor mye som kvernet rundt i hodet og alle spørsmålene som dukket opp.

Jeg håper dere kommer fort igang med forsøk. Du skal se dette går kjempebra.

Lykke til:-)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...