Gå til innhold

Halsbrann?


mippe

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis dere i nattens mulm og mørke våkner av halsbrann og oppdager, etter å ha saumfart alle jakker, at dere har spist den aller siste gaviscon tabletten! (skriiiik) Sørg for å ha bananer i huset...:-)

Bare et lite tips!

 

 

Snart trebarns mamma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hørt at lovehearts hjelper.. :)

 

Og for min del må jeg (prøve) å holde meg unna sjokolade (tilogmed nugatti) og appelsinjuice..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her er bananer det siste som hjelper. Vi er nok forskjellige alle sammen.

 

Sliter masse med halsbrann nå, kaster litt opp av det, men det verste er surheten. Våkner flere ganger om natta med brekninger om jeg har vært uforsiktig og spist noe uvanlig.

 

For min del hjelper det å ha et meget ensidig kosthold bestående stort sett av riskjeks. Meieriprodukter kan være gode, melk i allefall, og iskrem lindrer godt. Har spist mye youghurt, men det har begynt å komme i retur.

 

Men lovehearts skal jeg jommen meg prøve! Åpen for alle tips når man er fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også lovehearts både mot halsbrann og kvalme, også blir det litt mer behagelig å kaste opp når man har spist lovehearts, fordi fruktsukkeret "skummer" oppover halsen. Verdt å prøve!

Flere enn meg som har begynt å bli kvalme igjen nå på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker NOVALUZID mint - 100 tyggetabletter, fra apoteket også. Det funker utrolig bra, en tyggetablett og halsbrannen er borte i løpet av 1 minut bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var lykkelig da jeg fant ut at rå gulrøtter hjalp bedre mot halsbrann enn gaviscon,

ikke fullt så lykkelig da jeg fant ut at jeg fikk luftsmerter av gulrøttene...

(vonde raper som sitter fast i ryggen og ikke kommer ut selv om jeg raper og raper...)

 

melk hjelper i øyeblikket, men gjør det værre på litt sikt...

 

så da er det tilbake på gaviscon, som faktisk funker denne graviditeten, bare jeg passer på å ikke bevege meg for mye etter jeg har tygd dem...

 

fikk høre av jordmora at det var enten gaviscon eller link man kunne bruke, novaluzid har jeg ikke hørt om før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novaluzid hjelper som bare susan...!! Halsbrannen blir borte med engang!=) Et tips er å ikke spise alt for mye av de....da blir man kvalm!Hvertfall blir jeg det...!! Men jeg drikker litt melk når jeg kjenner halsbrannen kommer og er jeg ikke hjemme eller om natten så funker novaluzid knallbra!!!

 

Og nå er det heldigvis ikke så lenge igjen med denne fordømrade halsbrannen eller... ;) Bare 32 dager igjen her i gården i dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...