Gå til innhold

Du som skal sende 2mnd baby i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du like fornøyd den dagen barnet ikke vil være med deg hjem fordi det kjenner de voksne i bhg bedre enn deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og gruer du deg? har du igne betenkeligheter med det?

har du ikke dårlig samvittighet?

Ja jeg ser du skriver at du har fått drømmejobben og at dette er noe du har ønsket lenge.... Og det er ikke det jeg tenker på..

Men nå når situasjonen din er slik den er; kan du svare på spm over?

Skrevet

Hehehehe. Min var 12 mnd når han begynte i bhg og vil heller ikke hjem. 1. året var han ikke der i mer enn 50% og nå 2. året er han der max fra 8-15. Bør jeg ha dårlig samvittighet?

Skrevet

Det der er jo å ta det helt ut av proposjoner da Stratos... Ikke det som er saken her

Skrevet

Absolutt stratos ;-)

Noen har sett for mye på sex and the city (HI altså). Jeg ble selv passet av bestemor fra jeg var noen uker gammel, men jeg visste så absolutt at mamma var mamma :-D Dama som sender ungen sin i bhg tidlig gjør det nok ut av nødvendighet, ikke fordi hun synes det er kult og jeg synes hun burde få slippe unødige kommentarer som den HI kommer med.

Skrevet

Tror ikke noe på henne!!! Man får ikke bhg plass før barnet er født og har personnr. Før det eksisterer ikke barnet! Selv ikke i aurskog-høland. Det er en generell regel i opptak av barn til kommunale bhg.

Skrevet

Det er jo nettopp det som er saken! Du spør om hun ikke vil få dårlig samvittighet når barne ikke vil bli med hjem og da poengterer jeg at det vil faktisk ikke min sønn heller til tross for at forutsetningene for bhg var en helt annen.

Hva mener du saken er da? For da bør du spørre på en annen måte!

Skrevet

Jeg kjenner noen som var i samme situasjon som hun som snakker om bhg her og hun fikk plass i en privat bhg i Oslo, men det var før de innførte samlet opptak til alle barnehager. Hvis damen virkelig har fått plass i en kommunal barnehage er det takket stor velvilje fra kommunen sin side og da antar jeg at hun er i en slik situasjon at hun virkelig trenger det.

Skrevet

Min sønn på 2 år vil heller ikke være med hjem fra bhg .:)

Og nei ,jeg har ikke noe dårlig samvittighet pga det .

Jeg syns at det er kjempefint ,for det er et godt tegn på at han trives i bhg.

Skrevet

Jenta mi er 17 mnd., hun vil helst ikke hjem fra barnehagen hun. Løper og gjemmer seg, når vi kommer for å hente henne! Bør jeg virkelig ha dårlig samvittighet ? Hmmm.... jaja! får vel bare ta henne ut av barnehagen da, siden hun tydligvis (i henhold til deg HI) kjenner de voksne i barnehagen bedre enn meg! Jalla jalla... here we go again!!

Skrevet

Og det går ann og søke bhg plass før babyen er født ,vet om flere som har gjort det pga av lange ventelister.

Skrevet

Private bhg kan til en viss grad styre sitt eget opptak. Kommunene legger vekt på barnets beste, og det er ikke barnets beste å være i bhg vekke fra mor fra det er 2 mnd, derfor regel om at 6 mnd er laveste alder. Og det er bare enkelte bhg som tilbyr dette.

Skrevet

Herregud, for en tulling! Hun gjør det neppe fordi hun synes det er så forbanna gøy, noen MÅ bare gjøre det!

Og i veldig mange andre land, også europeiske, har man bare noen få ukers betalt permisjon. Tipper tyske og franske unger kjenner sine foreldre like godt som norske!

Skrevet

nå var det fra to forskjellige innleggere da... jeg skrev det sistem og nevne ingenting om å bli med hjem...

Tenkte mer generelt på å putte en 2 mnd hammel baby i bhg

Skrevet

nå er det henne selv som har tatt opp saken her inne da.. hun må vel forstå og forvente endel pepper her inne da..

Skrevet

Jeg tror det hele begynt emed et tulleinnlegg...

*håper*

Skrevet

Javel, men nå har jeg svart HI da. Kanskje en ide å lære seg hvordan innleggene legger seg under hverandre? Ikke smart å bli sur fordi flere har meninger om HI's innlegg! Men jeg kan faktisk ikke se om du er HI, ellers kunne jeg avklart dette for flere innlegg siden....

Skrevet

Så deilig det må være at ungene deres ikke vil være med hjem (selv om det er utrolig frustrerende når man er sliten etter jobb og vil hjem å spise middag eller skal rekke en eller annen aktiviet:))

Men for ett godt tegn på at de stortrives og har det kjempefint i bhg. Ingenting kan vel være bedre enn det for far og mor???

Skrevet

Kjære anonym 1054

Jeg regner med at du har erfaring på det området og håper du forteller meg hva du mener.

Hi i den andre tråden.

Skrevet

Erfaring ja. Har sett fortvilelsen til foreldre som kommer og henter barnet sitt, og det snur seg vekk og lener seg til den voksne i bhg som det tross alt tilbringer hele dagen med. Og dette er barn som begynte i bhg i mer vanlig alder. Rundt året.Hva da med en liten baby? Den knytter seg til den som er mest sammen med den. Selvsagt må man jobbe, men et så lite barn må vær så snill få slippe å være i barnehage!!

HI

Skrevet

FADER FOR ET GJENG DERE ER! La nå andre få ta sine valg og resten kan feie for sin egen dør. Snakk om å være slem!

Skrevet

Hvorfor gidder dere bry dere egentlig?

At Noen vil plassere sin 2mnd gammle unge i barnehage er jo deres problem ( stort sådan!) Hva var poenget med å få ungen i utgangspkt?

Skrevet

Hvis du er virkelig,du som med stolthet sender din 2 mnd gamle (foreløpig ufødte) unge i barnehagen, så kan du kanskje fortelle hvilken barnehage du har fått plass i? Er den privat eller kommunal? Hvor mange plasser er det der?

Skrevet

Dårlig gjort å kritisere noen som er så uheldig å være nødt til å sende sitt lille barn i barnehagen tidlig.

Ikke nok med at denne personen ikke får vært hjemme med barnet sitt, hun skal leve med denne kritikken fra dere som har det bedre enn henne!

Tenkt nå litt før dere kritiserer, damer!

Det kan faktisk hende at enkelte ikke har mulighet til å ta ut permisjon, man skal holde munn her fordi vi ikke vet grunnen til at hun er så uheldig!

Vi bør støtte hverandre og hjelpe hverandre, ikke komme med kritikk fordi vi tror vi er så mye flinkere selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...