Gå til innhold

5 mnd gamle babyer, hvordan ser dagen deres ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Bare for nysgjerrighets skyld, hvordan ser dagen ut med deres små?

Lillegull her våkner rundt klokken 07.00 og er da oppe i 1,5-2 timer før han sovner igjen etter litt pupp i alt fra 30 minutter til 2 timer. Så spiser han litt frukt og er igjen oppe i 2 timer før han sover igjen i 2 timer. Sånn går det frem til klokken 16.30 da lager jeg grøt også sovner han alt fra 18.00-20.00.

Og våkner gjerne hver 3-4 time om natten for mat eller oppmerksomhet :o) Ellers når han er våken ligger han på leketeppet sitt eller sitter hos mor og koser. Han kan ikke rulle rundt enda og er egentlig mest opptatt av å spise på leker og håret til mammaen sin.

Moro å høre hvordan en vanlig hverdag er hjemme hos deg også :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

vi har det ikke så ulikt deg:-)

våkner rundt 7.30-8.00, spiser, ei flaske og en fruktmos.

våken til 9.30-10.00, sover i alt fra en time til 2.5 timer.

så får hun middag i 12 tida, pluss en flaske etterhvert. våken til rundt kl 14.00-15.00 (alt etter hva og hvor vi er og gjør.

sover da alt mellom en time til 2.5 timer. får ikke sove lengere enn til 17 uansett. da får hun en flaske til, så kveldsmat (grøt) i 17.30-18.00 tida. så bader vi, hvis hun trenger det (bader ikke så ofte, 1-2 ganger i uka). legger seg rundt 18.30-19.00.

sover da i alt fra til kl 02.00 til rundt 05.00 tida. (er som regel mest rundt 5 tida hun våkner) og får da en flaske.

sover da til rundt 08 igjen;-)

har ikke lært seg å rulle ennå her heller, mest int i å smake på lekene eller holde på med føttene sine:-)

er veldig glad i å sitte på fanget til mamma da, tålmdigheten med å ligge på gulvet alene er ikke så stor som jeg ønsker meg;-)

Skrevet

Heia, gutten min blir 5 mnd om 9 daga, så æ svare nu :-)

Vi står opp rundt 5-halv 6 :-)

Så e d lek til rundt 8 før han sove ute i vogna til 9-10 tia. Så e d lek å øving på å åle sæ til rundt til ca klokka 16. Da legge han sæ for natta ;-) Å sover til rundt midnatt før han må ha ei flaska velling. Sover da til rundt 5 ;-)

Utrolig deilie daga, me en aktiv og blid unge :-) Vi bruke mye tid på sang, lek og trening på å åle ;-) Han kommer sæ et par cm fram nu, så e nåkk ikke så lenge til før han fyk bortover golve :-D Kommer sæ rundt i ring nu, hehe :-P Han e ikke gla i å sitte stille, må skje nåt hele tia, aller helst vil han stå eller sitte sjøl ;-)

Han har siste uka blidd veldig opptatt av fotan sine, så de få gangan han har tid å ligge på rygg e d nu dm han dalle me ;-)

Skrevet

Tja, her tar vi det litt som det kommer:) han sover ikke så godt om nettene lenger så har vært bortskjemt med det frem til nå;)

Våkner rundt 6, gjeesp, da er han gjerne blid som en sol så legger han mellom oss med en leke så sover jeg litt til;) Vi står opp mellom 7 og 8, komme an på når jentene våkner. Han tar seg som regel en lur igjen når jeg kjører de i bhg. Vet aldri hvor lenge han sover, fra en halvtime til 2-3t. Han er veldig aktiv når han er våken, rullet fra rygg til mage rett før han ble 4mnd og tilbake igjen dagen før 5mnd dagen. Er som regel våken max 1-1,5t før han må sove igjen. Prøver å få til en tur i vogna om dagen, men måtte ordne så han nå kan sitte litt mer opp i vogna når han er våken, ellers blir det bare hyl og skrik.

Har såvidt begynt med smaksprøver på grøt, ellers så er han tilfreds med puppen han da. Har ikke noe spesiell rytme på det, han får når han vil ha, og har aldri vært den som har hengt i puppen så det går greit. Mellom 18-19 er han trtøtt som en dupp, så da skifter vi til pysjen og legger når han er trøtt. I det siste har han våknet rett etter 24, 3 og 5 og så våkna 6...puh trøtt... sov natta gjennom for en mnd siden, så er sikkert smart å begynne med litt annen mat nå;)

Skrevet

Gutten vår er bare 4 mnd, men jeg svarer nå likevel. Ser dere står opp grusomt tidlig. Her starter ikke dagen før 10. Da er han oppe et par timer før det er mat og så sover han en times tid. Han spiser hver tredje time på dagtid, og sover tre ganger (30-60 minutter om gangen), vanligvis rundt 12, 15 og 18. Så er det kveldsstell ca 21.30 og natt kl 22 og da sover han helt til 10 neste dag bare avbrutt av ett måltid ca kl 05.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...