Gjest Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Saken er den at jeg syr en del, som hobby. Jeg har innimellom også solgt en del klær og sånt som jeg har sydd. Masse respons på det. Symaskinen min er en vanlig type, men jeg vil i tillegg ha en overlock maskin, som lager "proffe" innersømmer (pluss mange andre funksjoner) Denne koster ca 3500 kr, og jeg har lyst å bruke noe av skattepengene mine på dette. (dvs jeg låner fra sparekontoen min nå for å kjøpe den, og setter tilbake når skatten kommer) Sambo synes det er MYE å bruke på en symaskin, men mitt argument er at jeg da kan selge enda bedre produkter. Og fra høsten av skal han være bortreise mandag - fredag, så da blir det nok langt mer sying enn det er nå. Vi har vel sånn midt på treet økonomi. Ja eller nei ?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 JA. Definitivt. Med mindre det gjør at dere må spare på matbudsjettet et halvt år.
~Roskva~ Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 I en sånn situasjon, så hadde jeg nok valgt å kjøpe overlock maskin, ja :-)
Alba44 Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke hva jeg hadde gjort, men vil ikke si det er veldig ufornuftig =)
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Hihi. Altfor lett å bruke penger på nettet gitt. Da er den på vei i posten.
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Ja, fornuftig bruk. Jeg skal skaffe meg en slik en selv jeg, for mannen har skaffet seg Xbox, og sett i forhold synes jeg symaskin med overlock er mye mer fornuftig (jeg syr jo nyttige ting tross alt).
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Vil du vise meg link til den? Skal snart ha jeg og! :-)
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 www.symaskiner.no Jeg snakket med han, og av de maskinene i den rimeligste prisklassen, anbefaler han Janome MyLock 644D. Det er den jeg har bestilt. De sender fraktfritt også, så den prisen som står der er den man betaler.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Hvis det er det du ønsker, og interesserer deg for så ja. Så sant det ikke går ut over noen av innkjøpene til familien, lite mat en måned og sann- så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan bruke pengene på hobbyen din...
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 Den ser fin ut! Med den er sikkert ikke tykke dongristoffer og slikt noe problem heller. Blir nesten fristet her jeg :-)
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #14 Skrevet 31. mars 2009 Vet du hvor lang tid leveringen tar? Man henter vel selv på posten. Hm, jeg skal minne mannen på avtalen om xbox mot symaskin, he he.
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #15 Skrevet 31. mars 2009 Han skulle sende min med en gang i dag, så da har jeg den om 2 dager tenker jeg. Det er tiden det tar med post fra Ål og til der du bor. De er lagervare. Og du henter den på posten, og betaler i oppkrav. Oppkravsavgift betaler han.
AO3 Skrevet 31. mars 2009 #16 Skrevet 31. mars 2009 Ja. Hadde den kostet 35 000 hadde det kanskje vært noe annet, men den er jo ikke så dyr, og en symaskin (som man faktisk bruker, for meg hadde det vært penger ut av vinduet) er absolutt en nyttig ting.
*ViMsA* Skrevet 31. mars 2009 #17 Skrevet 31. mars 2009 slå til! helt klart! du lager nyttige ting, og i tillegg tjener du litt ekstra på den ved å selge ting du lager. Det var jo heller ingen veldig dyr ting, og så lenge du ikke sulter ungene et par mnd for å få råd, så kjøp,kjøp,kjøp
Monajenten Skrevet 31. mars 2009 #19 Skrevet 31. mars 2009 Ser du har bestilt allerede, men vil bare si at det er definitivt fornuftig bruk av penger!! Jeg har en selv og elsker den:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå