Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Mannen min har to barn fra tidligere og forholdet med deres mor er svært konfliktfylt. Kort fortalt har hun konsekvent nektet å kommuniserer med han siden vi ble sammen for tre år siden. Mail har vært benyttet sporadisk, men for det meste har eldste barnet vært budbringer mellom dem (for å få gjennomført et nogenlunde normalt samvær). Mannen min har innkalt til møte på fvk flere ganger, uten suksess. Han har også søkt råd hos barnevernet, men føler ikke han har fått noe ut av det. De sier at det ikke er noe de kan gjøre. Som en følge av dette har vi aldri hatt dem med på ferie sammen med oss, da dette krever en del planlegging i forhold til bestilling av billetter, klær osv. Noe mor nekter å være med på. I år planlegger vi (som i fjor) to uker i varmere strøk til sommeren. Vi ønsker å ha med oss de to andre barna også, men vet rett og slett ikke om vi tør å satse flere tusen kroner på noe som kanskje ikke blir noe av (i tillfellet mor saboterer). Tidspunkt skal avtales, pass og klær må også ordnes, samt henting og bringing til flyplass. For å få dette til må nesten mor og mannen min snakke sammen, men hun nekter plent... Derfor har vi nå atter en gang begynt å planlegge ferie med kun oss to og vårt felles barn. Og dette faller ikke i god jord hos svigermor - hun påpeker satdig at vi må huske på at vi har tre barn og ikke bare ett! Hun vet alt om den pågående konflikten og er like irritert og forbannet på x-svigerdatteren som alle andre i familien. Tidligere opptråtte hun som et slags mellomledd, men hun ble selv lei av dette og gav beskjed om at hun ikke orket dette mere. Ga sønnen beskjed om å ordne opp, noe han altså har forsøkt flere ganger, uten hell. Likevel får hun altså oss til å føle oss som den store stygge ulven som utelater de to barna fra familieferien!!! Dette sårer oss veldig. Hva i alle dager kan vi gjøre? Vi bor i det kalde nord, og har faktisk behov for en uke eller to med sol i løpet av året. Og det er faktisk ikke sånn at vi av eget ønske utelater dem fra ferien. Vi krever bare en viss form for kommunikasjon for å få en slik ferie gjennomført.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Hei:) Hørtes ut som lei situasjon, for dere og for ungene. Synes svigermora di er urettferdig mot dere og hadde det vært litt bein i nesa på'a kunne hu heller ha prøvd å snakke med bio mor (ang denne ferien altså, siden hun har gjort det før) istedet for til stadighet å gå til angrep på dere. Ihvertfall når mannen din har prøvd flere ganger og hun vet om det! Huff, det er ikke bare, bare for far heller når biomor slår seg så vrang. Men som mamma selv synes jeg det er utrolig rart at hun ikke klarer å se hvor fint det er for ungene med en pappa og stemor som faktisk stiller opp... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Har mannen din noen sammværsavtale kan dere vel forholde dere til den og legge ferien til det tidspunktet dere likevel har barna? Lykke til i hvertfal.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Hvis ikke så kanskje det hadde vært lurt og fått inn to faste uker på sommeren med samvær.. Selv om jeg ser at det kan være vanskelig i forhold til jobb og sånn, men.... Ikke enkelt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå