Gå til innhold

Sex og ptess mot magen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og forloveden min hadde sex her om dagen (ikke sånt jeg pleier å fortelle om på internett, men...). Jeg kjente at han lå oppå meg og presset litt på magen, og dyttet han litt vekk innimellom, men det gikk greit...trodde jeg. Etterpå kjente jeg plutselig at jeg hadde skikkelig vondt i magen, over hele den store magen min. Det varte en stund før det ga seg. Jeg ble skikkelig redd! Har kjent spark etterpå, men...noen som vet hvor mye barnet egentlig tåler? Står overalt at "sex er ikke farlig", "kjør på med sex" osv, men...? Skal på kontroll i morgen og håper at alt ser bra ut. Men, ville bare dele litt, og kanskje høre hva dere vet om dette? Har erfart?Jeg fortsetter ikke med misjonærstillingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at morkaka kan løsne og det er ikke bra. Men, det er kanskje heller med sånn plutselige trykk mot magen som fotball eller noe sånt? Vet ikke. Godt du skal på kontroll så raskt. Lykke til. Gikk sikkert bra! Godt å høre at du har sexlyst fremdeles! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket inni livmora er så høyt at det til og med kan gå bra om man blir påkjørt. Tror ikke du skal være redd :)) Gikk helt sikkert bra. Smertene kan komme av at trykket presset på flere steder under/bak magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på kontroll da?

 

Jeg kan også kjenne meg litt rar i magen etter sex, og får som regel også lange harde kynnere etterpå. Legen min var ikke bekymra,og hun sa det var normalt, og at fosteret ligger veldig godt beskytta.

Forøvrig så er det lurt å kutte ut misjonærstillingen ja, det blir så veldig ubehagelig etterhvert med voksende mage i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra på kontroll, takk :-) Vokser som hun skal :-) Men, skal være litt mer forsiktig som sagt med sexen...kommer vel naturlig nå etter hvert. magen begynner å bli i veien for ganske mye nå synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at morkaka kan ikke løsne av å ha sex eller av at noen trykker litt mot magen! Det er jo litt dumt å påstå sånn når det ikke stemmer! Kan jo virke skremmende...

 

Morkaken KAN løsne hvos du f. eks er med i en alvorlig bilulykke e.l. HVIS morkaken løsner kijenner du det enten vet en fryktelig smerte - du er IKKe i tvil! Eller du begynner å blø veldig mye. jeg snakkes av erfaring, opplevde dette selv i forrige svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor store mager dere har, men for min del så har magen vært i veien ganske lenge. Er lav så jeg fikk mage med en gang og den har blitt stor. Et lite tips til dere som synes magen er i veien når dere har sex så kan det funke hvis partneren deres holder seg oppe med armene i stedet for å lene seg mot magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...