Gå til innhold

Å bli gravid igjen etter keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som har blitt gravid etter keisersnitt innen det har gått 2 år. Hørte fra en venninne i dag som er jodmor at man burde vente i 2 år etter et keisersnitt før man blir gravid igjen.

Dette er helt nytt for meg og ingenting jeg ble informert om på Rikshospitalet i november da datteren min ble født.

Jeg kunne tenke meg å prøve å bli gravid igjen til høsten, når datteren min nermer seg et år, Hører gjerne andres erfaringer rundt dette. Jeg mener forresten etter første keisersnitt, ikke tredje;).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann kom med ks og nummer 2 kom 2 år og 3 mnd etter det.

Kroppen klarer selv å styre når den er klar.

Skrevet

Har hørt at man bør vente 1 år jeg da, synes det hørtes veldig mye ut å måtte vente i 2 år...

Skrevet

spør legen din, da får du riktig svar...

Skrevet

Jeg fikk en gutt etter keisersnitt i januar -08 og ble gravid igjen i september. Hverken jordmor eller lege har sagt noe på det....

Skrevet

jeg fikk en gutt i des-07 med hastesnitt, og er nå 5 mnd på vei med andremann. Ikke hørt noe fra noen om at det er farlig eller dumt..Men fikk beskjed om å vente 1 år ca..og det gjorde vi:)

Skrevet

Eneste beskjeden jeg fikk etter ks var at jeg helt sikkert måtte ta ks hvis jeg skulle bli gravid igjen, men de sa ingenting om noen grense for når jeg kunne bli gravid.

Jeg kan jo forstå tanken da, at livmoren har blitt spretta opp og kanskje ikke er så sterk kort tid etter, men den er like godt sydd igjen som utsiden på magen er, og den er det jo ikke noe fare for at komme til å sprekke opp igjen når det har gått noen mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...