Gå til innhold

Hvor høy CRP kan man egentlig ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet litt om dette med CRP, men hvor høy CRP kan et mennenske ha? Det må da være en maksverdi på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes en maksverdi, men det høyeste jeg har vært borti var iallefall rundt 650.. Septisk veeeeeeeeeeeldig syk pasient....

Skrevet

oi, 650, det var villt..

Trodde jeg hadde høyt da jeg hadde 190 jeg, da ble jeg lagt inn på sykehuset for intravenøs antibiotika.

Skrevet

ene sønnen min hadde over 240..

måtte ha intravenøs antibiotika.. gikk bra da!!:))

Skrevet

jeg husker ikke eksakt tallet, men da jeg var innlagt pga kraftig infeksjon i fjorsommer (halsbetennelse faktisk) steg crp`n min fra 200 og noe den dagen jeg ble innlagt, til over 400 etter et par dager med intrevnøs antibiotikabehandling. Dosene ble kraftig økt, og jeg fikk flere typer antibiotika for å ta knekken på udyret. Jeg var veeeeldig dårlig da, husker ikke kjempe mye fra sykehusoppholdet, de gav meg masse masse smertestillende og beroligende og luftveisåpnende medisiner, så lå bare i senga og svevde i en rar rus.

Min mor har også hatt 400 og noe i crp, hun var også da skamdårlig og lå på sykehus.

Skrevet

Svigermor hadde 500 og det kunne gått begge veier for å si det sånn! Var visst blodforgiftning når det var så høyt(?). Heldigvis fikk hun riktig medisin i tide =)

Skrevet

Oi, no hugser ikkje eg kor høgt eg har hatt, eg lurer på om det var 800. Det var iallefall det som var høgste verdi som var mogleg på maskina, så dei visste ikkje om CRPen min var høgere. Men som sagt hugser eg ikkje.

Skrevet

Tusen takk for svar. Av og til lurer man på slike ting som egentlig ikke har noen betydning for en selv, men man lurer jo likevel :)

Skrevet

Eneste jeg vet er at hvis det er over 20 er det for høyt, men 25 kan ikke akkurat sammenlignes med det som har over 100, da kjenner man det i kroppen vil jeg tro.

Og så tror jeg at legen ikke gjør noe før crp er over 50

Det er lurt å lure, da vet man det til den gangen man trenger det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...