Gå til innhold

Positivt innlegg i all vår venting=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gøy å vente å vente. Jeg har selv vært medlem siden januar 08, ble gravid oktober (endelig) mistet uke 8. da begynte jeg på pillen igjen for både jeg og samboer trengte litt prøvefri og pust (forholdet raknet nesten, vi taklet aborten alldeles dårlig). Sluttet på pillen i julen og vi er så smått klare igjen=) Og en ting merker jeg oppi all denne elendigheten av venting. Kroppen er så kul. Kroppen vår er rett og slett superstilig!!!!

Her går den i gang med å ordne seg selv etter å ha blitt manupulert i årevis med p-piller. Jeg syns det er en gave å få bli kjent med kroppen! Adldri emre skal jeg bruke hormonprevensjon. Ikke er jeg i rute enda med normale sykluser. Men merker kroppen prøver skikkelig hardt! hehe. jeg har nå i to uker vandret rundt på kloden med brystvorter så vonde at jeg føler jeg må holde kåpen en meter fra kroppen når jeg er ute å går. I nedre mageregion har det siden februsr kjentes ut som et godstog holder på å starte fra perrongen. Og det er vel sånn det er. Etter å ha blitt tvunget til å stå stille i år og da skal pultselig toget ut å kjøre igjen. Og det er klart det trenger litt tid, litt ekstra brennstoff og litt tålmodighten fra omverden før det igjen kan kjøre uforstyrret i full fart bortover skinnegangen. Og gjerne med en liten spire som passasjer, hvis toget klarer å stoppe på en holdeplass å ta med seg en liten spire om noen måneder=) Jenter, la oss bruke denne tiden på å være stolte og galde over kroppen! Badde vi blitt gravide første pp etter pilleslutt, hadde vi antakelig ikke fått denne opplevelsen og erfaringen. Da ville vi produsert barn, så hadde syklusen vært føkka igjen til enste barn, osv. Naivt, ja, men likevel sant!

Jeg har lest emg syk på summe nettsider og innlegg om diverse skavanker. Jeg er 23 år, synn som en stilk og har grått meg i søvn mang en natt bombesikker på at jeg har PCOS. Men ikke har jeg unormal hårvekst eller overvekt, hvorfor er jeg ikke heller glad for at jeg har en kropp som gjør sitt ytterste for å funke. Vi må ikke være så utålmodige=) Vi må prøve å se på ventetiden som en anledning til å bli kjent med vår pillefrie og ganske kule kropp som iallefall for mitt vedkommende tar helt av med diverse forsøk på å slippe et egg eller tre. hehehe=)=)=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heilt sant!! Tusen takk for oppvåkningen!!

Har kjent det at eg syns detta e veldig gøy å finne utav kroppen min. Men har vært altfor fokuserte på at det må bli baby av det!! Ska lesa innlegget ditt hver dag tror eg, heeeilt te eg føle meg komfortabel med surrete kropp...mangler mens her og der og rare menser og ingen menser og spotting og humørbølger som tsunamier, pupper som strutter og pupper som flater ut, brystvorter en e sikker på ramle av mens kvisene går berserk på haka og i pannen, menssmerter så fæle at tårene sprute...ja...toget må få komt seg i rute igjen......men like bare ikkje fartssperra..kunne da fått øka farten biiittelitt!! (blir aldri fornøyde vettu...)

Skrevet

er enig i det du skriver men skjønner det ikke!!! hahahaha heller vil ikke skjønne kansje=))) vil ha spire nr 2 nå. å den kan ikke komme fort nok=)) vil jo ikke ha mere enn 3 år mellom dem hehehe å har ikke gått på pilla på 5 år=) så ikke noe sånt tull i kroppen min=) skal oxo lese dette ettpar ganger til=) var ett fint innlegg=)

Skrevet

Haha, jeg ble visst så engasjert at jeg skrev på meg litt dysleksi, beklager dette=)

Samboer holder på å få både dilirium og fnatt (mamma sa det alldri rett før hun ble rasende, tror det betyr noe voldsomt og heftig noe) på en gang.

Jeg sverer rundt i den pillefrie atmosfæren og kroppen henger noen meter bak. Jeg har så vondt i brystvortene at jeg ikke trodde det var mulig. Til og med da jeg var gravid var det ikke sånn, haha! Jeg har så små pupper at jeg ikke trives uten bh (ikke innlegg nødvendigvis, men er noe med at stroppene rundt skuldrene får jeg til å bli ørlite mere feminin) og med bh dør brystvortene om dagen. Hehe. I dag MÅTTE jeg ta av bh´en på lesesalen, annet var ikke mulig. Jeg har lest meg til selvdiagnoser i månedsvis. Den ene dagen har jeg østrogendomminans (i følge enkelte lenker) grunnet for lite progesteron i lutealfasen, og derfor har jeg så vondt i puppene etter el. Andre dager, som følge av lesning av andre nettsider og nettdoktorers svar til andre kvinner, har jeg for MYE progesteron i lutealfasen grunnet brystvortesprengen. Og da er det vissnok en klar sammenheng mellom intenst hissige bsystvorter og ekstraordinære ladninger av PMS, altså atter en diagnose. Andre dager har jeg PCOS (fordi, i følge enkelte nettsteder er også kvinner uten overvekt og bonanza-hårvekst i fjeset, klart disponible for denslags). Atter andre dager er det tette slimhinner, klamydia, defekte lutealfaser, psykisk stress, lav vekt, trening, uriktig kosthold (alt fra at det er farlig med gulrøtter til at det er brød som er dumt for fertiliteten) eller ikke-merkbare ccyster på eggstokkene jeg er uvitende rammet av. Er jo ikke rart kroppen stresser når jeg tar sånn avgårde!

Haha, nei. La oss ta et glass rødt og en snus i smug og prøve å konsentrere oss om annet. Så skjer det vel. (sånn avr det sist. Da dreit jeg i alt. Og smekk. Ble gravid, langt utover diverse retningslinjer om el og mens. )

LOVE girls=)

La oss holde sammen=)

Og holde hverandre oppe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...