Sistah*G07*J09* Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Mini på 18mnd har spydd både i går og på lørdagen. Hatt litt feber i tillegg. I dag har jeg holdt han hjemme fra barnehagen, fordi jeg ville se at han klarte å holde ned maten ordentlig før jeg sendte han dit. Har også hatt litt diarè siden lørdagen, men siden det meste har kommet oppover (sorry detaljen), så har det ikke vært så mye. I dag har han derimot holdt maten nede, men hatt desto flere diarè bleier. Måtte vekke han her for en time siden, for å skifte, da han hadde gjort seg ut i søvne. Å så er jeg litt usikker på da: kan jeg sende han i barnehagen imorgen? Han har vært i kjempe fin form i dag, lekt som vanlig og spist som vanlig. grått litt akkurat i det han har bæsja seg ut, men ellers i god form. Hva ville dere ha gjort?
Mor&barn Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Nei nei nei nei.. Diare er skrekkelig smittsomt.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 hadde holdt ungen hjemme til diarèen var vekk. Og det vil nok helst de ansatte i barnehagen at du gjør og, slik at ditt barn ikke smitter alle de andre..
TobarnsTurbo Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Jeg ville ikke sendt ungen i barnehagen hvis han har såpass mye diare at han gjør ut seg i søvne. Greit nok at ungen din er i fin form, men tenk litt på de andre barna og da. Ikke utsett de for unødvendig smitte, holder du han hjemme en dag til så kan kanskje de andre ungene i barnehagen slippe å få det samme....
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 og dersom du sender han i barnehagen med diarè, så kan jeg nesten garantere deg at det ikke tar lang tid før de ringer og ber deg om hente han..
Fire småtroll Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Uff, du må da la han være hjemme hvis han har diare... De vil ikke ha diarebarn i barnehagen heller pga smitte, så de hadde ringt og bedt deg hente han igjen etter første bleia i barnehagen i morgen.
Mom2Two Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Han skal ikke i barnehagen før tidligst 48 timer ETTER siste diarèbleie eller siste gang han kastet opp. Så det blir jo tidligst på torsdag egentlig hvis det gir seg nå.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Her passet mormor poden med akkurat identisk sykdomsforløp som barnet ditt. Gjett hvem som spydde to dager etterpå? Jo, det var nok mormor det. Han er fortsatt smittsom når han har diaré!!! Hold hjemme!
Sistah*G07*J09* Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2009 Oki da blir han hjemme i morgen Hadde egentlig allerede bestemt meg for å ha han hjemme. Men ville nå bare høre Noen som har noen gode tips til å få stoppet denne diarèen da?
Lovemelikeyoudo Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 google diare så kommer det opp flere tips
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Du får nok ikke stoppet diarèen før alt av basselusker som kroppen prøver å skylle ut er borte. ( hvis jeg har forstått det riktig..) Men du kan jo prøve å gi banan? Det skal jo binde magen. Og gi Biola og generelt MYE drikke! God bedring!
solita 06 Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 Hold ham hjemme og vær VELDIG nøye med håndvask. Diaré er ekstremt smittsomt og så lenge han har det har han ikke noe i barnehagen å gjøre. Prøv å gi ham litt ris, banan, riskaker og blåbær. Eplemost med litt blå farris i er fin drikke til løs mage. Alt dette binder magen. Gi mye drikke så han ikke blir dehydrert. Og unngå sukker, rosiner,ananas, mango, potet og fett. Fint at han er i god form og spiser da. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå