charlie2880 Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Hei! jeg skal kjøpe klyster. Men fins det flere merker, og hva er best. Jeg skal ta før fødselen, slik at tarmen er tom.
komplett familie Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 du får klyster på sykehuset når du er kommet dit. Men hvis du ønsker å ta det hjemme tror jeg ikke det er så mye forskjell på merkene. Hør med de på apoteket, de er nok de beste til å svare deg.
lamor Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 jeg fikk ikke klyster på sykehuset..... Har hørt om et som heter micro lax eller noe slikt...
Mia29 Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Du kan spørre på fødeavdelingen, men jeg tror jeg ville holdt meg unna mikrolax og toilax hvis ikke sykehuset spesiellt anbefaler dette. De påvirker nemlig peristaltikken og kan være ubehagelige, jeg er usikker på hvordan de kan påvirke rier. Spør etter det som heter klyx. Det holder trorlig med et blått. (Kommer i blå og grønn. Indikerer mengde.) Kan gjerne settes med en rektumsonde som du også får på apoteket, da kommer du lengre opp. Vær forsiktig da det kan være ubehagelig om du har hemorider oppover i tarmen. Bruk litt vaselin eller glidemiddel på tuppen for skånsom innsetting. Hvis du har en mann som er typen som tåler litt ville jeg fått han til å sette det. Legg deg ned på venstre side så renner innholdet best inn i tarmen. Ha et godt underlag med håndkler og evt. plastikk i tilfelle du ikke skulle klare å holde det inne når du reiser deg. Få hjelp til å komme deg opp og på do slik at du ikke risikerer å snuble eller noe slikt upraktisk når det begynner å virke. Tror det står på pakken hvor lenge det skal virke. Ca. 15 min hvis jeg ikke husker feil. Men hvis det er sykehuset som sier du skal ta klyster og ikke sender med deg den typen de mener er best så ville jeg spurt dem om hva du skal kjøpe for å være på sikre siden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå