Gå til innhold

mamman til elias&emma+spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo du, du har fått noen svar på den andre tråden, og dersom du ikke juger så det renner av deg, så vil jeg vite mer, umiddelbart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt lykkelig om hun har rett, men tviler på det.

Skrevet

Du kan jo ikkje forvente at ho skal oppgi namnet til deg. Eg ville aldri namngitt ei venninne til ein framand person på nett.

Skrevet

Det var vel bare kommunen tillab spurte etter da, ikke navnet på venninna, sant?

Skrevet

mamman til elias og emma; kødder du eller? Du kan ikke seriøst mene at hun fikk foreldrepenger av forventet inntekt?

Isåfall vil jeg veldig gjerne ha en mail med hennes navn og kommune, for jeg skal ta en liten prat med NAV her!

(mail; [email protected])

tillab™

Skrevet

Ah, jeg leste bare kommune, nei, man kan ikke forvente at noen oppgir navnet på en venninne eller en selv for den saks skyld til noen en ikke kjenner på nettet. Sorry!

Skrevet

Tror ikke tillab forventet navnet på venninnen. hehe, sry, du kan sikkert svare for deg selv altså;)

Det var vel mer for å vise at dette bare er sludder og vås, det er ikke åpning i regelverket for å beregne forventet inntekt. Enten er denne mamman etc litt dum, ellers så har hun totalt misoppfattet eller blitt fortalt en løgn. Sånn er det bare ikke:p

Skrevet

Var kanskje navnet på den nav-ansatte?

Det ER jo rett og slett ikke mulig. Da ville jo alle hatt rett på perm og foreldrepenger.

Skrevet

Navnet på den NAVansatte som har godkjent dette ville være helt rått.

Jeg tenkte egentlig ikke så mye når jeg skrev det, det gikk litt rullgardiner ned her i huset:p Hihi.

Men jeg er fremdeles VELDIG intressert i å få vite litt mer, men det ser heller dårlig ut. Som i om hun fikk fullt ut av hva som er forventet inntekt, om hun kunne velge 80 eller 100%, hvordan i alle dager hun gikk frem for å få til dette og sist men ikke minst, hvilken kommune, eller hvilket NAV kontor som står bak dette. For finnes det noen som gjøre dette flytter jeg søren meg dit på dagen!

Skrevet

Jeg også tillab, he he. Men jeg får nok nøye meg med engangsstønad og at mannen tar ut permisjon etter hvert (glad jeg har en mann jeg stoler på i hvert fall slik at vi slipper å sende ungen til en dagmamma eller noe i en alder av 4-5 mnd).

Skrevet

Men obs obs Kaklehøna, vi brant oss litt på hans perm her!

Aktivitetskravet til mor er greit nok, men det de ikke nevnte noe om når vi pratet med dem var utsettelse av permisjon fordi far feks er i full jobb!

Pass på å få med dere det også slik at ikke permisjonen løper fra barnet er 7 uker, og dere taper masse tid og penger på det. Det gjorde vi :(

Skrevet

Hmm, vi fikk beskjed om per mail/tlf om 12 uker. Men det er jo umulig å få skikkelig svar av NAV. Men vi har uansett kalkulert med å tape en del av hans permisjon fordi jeg blir lengre hjemme enn det. Det blir vel en runde til med NAV når vi får somlet oss til å skrive gammeldags brev slik at vi får et papirsvar tilbake, for på epost har vi opplevd å få høre så mye rart.

Skrevet

Nå har jo vi gått løpet en gang her, og 7 uker var det som vi fikk rotet frem i loven eller rundskriv eller et eller annet tilsvarende piss...

Men i alle fall, dersom han er i full jobb kan likevel muligheten for utsettelse være tilstede, verdt et forsøk:)

Nå erre natt her i gården...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...