Gå til innhold

Hva og hvor er skambenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke helt forstått hvor skambenet er jeg. Har hatt vondt i to dager nå på en måte midt på "dotten". Haha...huff, dette ble ikke veldig godt forklart, men klarer ikke helt å forklare. Det var akkurat som om det var en brennende følelse og at det hele tiden lugget i hårene, men de er jo ikke så lange så det var liksom ikke det! Kan dette være det de kaller skambenet?

Beklager virkelig forklaringen! Og håper noen forstår hva jeg mener, og vil svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skambenet er det samme som symfysen, og smertene du beskriver kan godt skyldes symfyseløsning, dvs bekkenløsning i symfysen.

Skrevet

Oi, dette hadde du skikkelig greie på!!! Men kan det være noe annet tror du? Er ikke sikker på om jeg er gravid enda, hvis jeg er det er jeg i så fall tre uker på veg og er ikke det litt tidlig med bekkenløsning i symfysen da? Det var rart for det er ikke noe jeg finner på heller.

Men tusen takk for svar, Spaniel vil ha påskeegg!

Skrevet

Noen får bekkenløsning som første graviditetstegn, så jeg krysser fingrene for deg! Det er ikke så mye annet som ligger akkurat der du sier, blære, livmor og eggstokker ligger litt høyere opp. På den annen side er nervene til indre organer ganske upresise, så det kan være livmor/eggstokker som murer også (men det er vanligere med ryggsmerter da). Hvis det begynner å svi når du tisser må du ta en tur til legen.

Skrevet

Det svir ikke når jeg tisser, men har sånn vodt i ryggen som jeg gjerne har når har mensen, i går hadde jeg også det samme i rumpa(på siden bak liksom). Dette har jeg vært borti før, men det andre jeg forklarte har jeg ikke oppled før! Oi, dette blir spennende!!

Tusen takk for fine og veldig lærerike svar! Dette er første gang vi prøver å få barn, så jeg kan ikke så mye enda!

Skrevet

Bare hyggelig, krysser fingrene for deg! :D

Skrevet

Tusen takk, søte du! Masse lykke til, til deg også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...