Gjest ~Gravida~ Uke 15 Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg tenker litt på det å fly når jeg er 6 mnd på vei,at det kan være farlig osv. Hva tenker dere? Å være i syden syns jeg er null problem,det er jo bare å få godt stekt kjøtt,ikke spise salat,isbiter,kuleis,softis osv.
Mamma_til_isabella Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Ikke farlig å fly i det hele tatt under hele svangerskapet. Skal selv til syden i slutten av april og da er jeg 6 mnd på vei. Bare pass på å drikk mye og beveg deg.Gjerne bruk støttestrømper...
Perledykkeren Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Heisann. Som Charlotte skriver, ikke noe problem. Gleder meg til syden tur med tvillinger i magen på forsommeren ::)
koala Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Kom nettopp hjem fra syden er i 19. uke. Brukte støttestrømper på flyet og drakk masse vann underveis og der nede. Spiste salat og drakk vann/brus med isbiter men jeg har antistoffer mot toxoplasmose fra før av så det kan jeg ikke få igjen. Droppet myk is og myke oster o.l. pga Listeria men spiste fisk hver dag, mmmm masse deilig mat. Kos deg i ferien, det går sikkert fint
Anita*født* Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Er i syden er 27 uker paa vei.Vaert her en mnd skal en tur igjen ı begynnelsen av mai om legen sier det er ok. Vaert hos tannlegen knakk ei tann og maatte rotfylle en annen tann,ikke morro.... menmen billig om man tenker i forhold til norge,skal hjem 2 april da er det back to realıty=)))
123tipp Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg var innlagt på sykehus og måtte ta røntgenbilde av lungene. Der sa både leger og radiografer til meg at strålingen fra et røntgenbilde er lik med bakgrunnsstrålingen ved en flytur Bergen-Oslo. Så en flytur til syden tilsvarer da omlag 5 røntgenbilder...hver vei... Noe å tenke på, alle er jo veldig bekymret for røntgen under graviditeten.
Mamma_til_isabella Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Der kan jeg si at du tar veldig feil!Jeg jobber som flyvertinne og det er ikke skadelig hverken for deg eller babyen når du flyr i svangerskapet. Vi flyr selv de første 3 mnd av vårt svangerskap og tenk hvor mye vi er ute og flyr da! Så til alle sammen fly med god samvittighet for det er absolutt ikke farlig:)
Duggfrøken Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Det er ikke farlig å fly. Men er du mer enn 8mnd på vei, får du ikke lov å fly uten lege erklæring. Flyselskapene vil ikke at du skal føde i luften. hehe... Jeg vil også til syden, men har ikke Rubela ressistanse av en eller annen grunn, og må derfor fint holde meg hjemme. Kos dere i solen ;D
Duggfrøken Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Tannlegen min sa også det med flyturer og strålig... Det vet jeg ikke noe om, bortsett fra det hun sa!
Mamma_til_isabella Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Grunnen til at man ikke får fly etter 8 mnd på korteturer er 7 mnd på lange turer er fordi det ikke er så lett om det skulle skje en fødsel. Om det er så skadelig er det rart ingen barn har fått noen skade av det! Du får stråling av å snakke i mobiltelefon også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå