Gå til innhold

Sammen eller hver for seg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter tvillinger om bare noen uker, er litt usikker på om babyene skal sove i hver sin seng om natten eller sammen?

Jeg tenkte at de skulle ligge hver for seg men har fått mange rare reaksjoner på dette......

Jeg kommer sikkert til å komme me flere spørsmål etter hvert også:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine delte seng i kanskje 1 mnd bare, deretter sov de i hver sin seng fordi de vekket hverandre. Vi prøvde jo å få dem til å dele seng, men det funket ikke. Ingen i familien fikk seg noe søvn. Gjør det som fungerer best for deg.

Skrevet

Mine sov i samme seng til de var 7mnd gamle... Først side om side og så i hver sin ende av senga.

De kom til verden 7 uker før tiden så var ganske små da de kom til verden..

Skrevet

Vi gjorde det helt likt som Thea Marie :)

Først side om side (det var de vant med fra 14 dager på sykehuset... og ikke minst inni magen...hehe), og så i hver sin ende av senga. Mine fikk også hver sin seng da de var 7 mnd.

Jentene mine kom til verden 5 uker før tida og var også litt små.

Skrevet

Våre tvillinger er sover sammen og foreløpig vekker de hverandre overraskende nok ikke om den ene gråter litt eller våkner. De er riktignok bare 2 uker så dette kan jo endre seg.. sikkert lurt å prøve seg frem til det som funker best for dere!

Skrevet

Jentene mine sover sammen på natten. På dagen sover de sjeldent samtidig, så da ligger de som regel hver for seg.

• 2 uker senere...
Gjest bissen
Skrevet

Jentene mine lå sammen til de var nesten 11 mnd, men de var fremdeles veldig små, minstejenta var under 5 kg da de var 11 mnd..hadde nok ikke gått hvis de var større.

Jeg syns det er mest naturlig å legge tvillinger sammen i begynnelsen, er jo det de er vant med! Men hvis nattesøvnen blir veldig forstyrret av hverandre, er det jo bare til å skille dem:)

Skrevet

Mine ligger sammen på natta og i hver sin kurv i stua på dagen. Som noen over her syns jeg det er naturlig at de er sammen i begynnelsen siden de er vant til det. De søkte også sammen når de delte seng på sykehuset.

Nå er de 2 mnd og jeg vurderer å separere dem pga den ene vekker den andre på natta, men det blir så komplisert med senger og rom at jeg må tenke litt på det.

Skrevet

Mine sov i samme seng til de var ca 6 mnd.. da begynte det å bli litt trangt for de. Husk på tvillingene har ligget tett sammen i 9 mnd og det kan være trygt for de å sove sammen en stund til ;)

Skrevet

Vi har heller ikke noe problem med at de vekker hverandre. Nå er de 1 år og sover på samme rom, den ene kan skrike høyt mens den andre sover like godt.. rart det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...