Gå til innhold

Hvor mye veier deres 2-3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide datteren min for noen dager siden for jeg syns hun er blitt så tynn, 12 kilo kom opp.

Hun er 2,5 år og bruker 92 i klær. Vet ikke hvor lang hun er.

Er hun ikke i det letteste laget? Hun har ikke lagt på seg noe på ett år....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente er 2år og 4mnd, 95 cm og veier 18,2 kg, hun er godt i hold!!!

Skrevet

Min jente er 3 år.... bruker 104 i klær, og hun veier knapt 13 kg. Lang og tynn. Men så lenge hun spiser og virker frisk og rask så bekymrer jeg meg ikke selv om ikke vekten har rikket seg noe særlig de siste 2 årene:)

Skrevet

Hun hørtes god og rund ut ja...venninna mi har ei jente på 1,5 år hun veier også 16-17 kilo...:)

Prøver å få datteren min til å spise mer men hun er så småspist at vi blir bekymret for henne til tider..

Hun var god og rund når hun var baby og så har det bare stoppet opp...

Skrevet

Jenta her nærmer seg 4 år, er 98 cm og 11-12 kg.

Skrevet

Hmmm...så vekta stagnerer litt i den alderen da altså...

98 cm og 4 år hvor mye har hun vokst siden hun var 2?

Skrevet

Snuppa er 2,5 år, bruker 92-98 og veier 15 kg. Hun er helt normal i mine øyne, hverken tykk eller tynn.

En venninne av meg har mye lettere barn enn meg, de spiser også lite i perioder. Mora har stresset litt med mat osv på den ene i 1-2 år, men nå har det plutselig løsnet, jenta er nå 4,5 år. Nå spiser hun og koser seg og er verdens blideste jente, hun legger på seg og vokser i rekordfart. Det går i rykk og napp med noen barn og man må nok ikke stresse for mye tror jeg. ;-)

Skrevet

Jenta mi er 2,5 år - 12 kg og 92 - 98 i klær.

Skrevet

Gutt på 2 år og 4 måneder. Veier 16 kg. Er ikke helt sikker på hvor høy han er, men bruker iallfall 104 i klær.

Skrevet

Samme som mi da Gerd...

Men du ,stagnerer vekten seg litt nå da framover, du vet jo sånne ting;)

Skrevet

Guten vår var 87cm og 12kg då han var 2 år gamal (brukte då str 92). No er han 3 1/2 år, 98cm og 14,5kg (brukar str 98/104).

Det er jo vanleg at dei blir lengre og slankare når dei kjem seg opp frå bakken og har det travelt med å farte rundt heile dagen, men viss du er bekymra så er det berre til å ta ein time på helsestasjonen og få vegd ho "skikkeleg" og ta ein prat med helsesøster. Synest det er lenge å stå stille i vekt eit heilt år når ein ikkje er eldre enn 2 1/2.

Skrevet

Ja spurte om å få komme inn til helsestasjonen men det fikk jeg ikke. Måtte vente til hun ble innkalt til 2,5 års kontrollen...:(

Skrevet

Eldstejenta er 3 år og 4 mnd: litt over meteren høy og i underkant av 15 kg

Minsta er 22 mnd: ca 85 cm og 10,6 kg.

Særlig eldstejenta mi er lang og slank, og minsta er ikke akkurat noen plugg hun heller.

Jeg var mer stresset over eldstejenta da hun var yngre, særlig når hun var syk. Men hun spiser godt de fleste dager, er bare veldig aktiv.

Skrevet

Glemte å si, eldstejenta bruker stort sett 104 (noe 110) og minsta 92-98.

Skrevet

maks 1 kg vil jeg tro. Vet ikke helt hvor mange cm, 10 kanskje?

Skrevet

Jenta mi er 2 år, og veier 12 kg. Ho har strekt seg veldig i det siste,men kun lagt på seg 1,4 kg siden 15mnd kontrollen. Tror ho er 87 cm ca! Bruker str 86-92 og litt i 80..

Skrevet

jenta mi er 3 1/2 og hun veier ca 16kg og er ca 104cm. Bruker 104 og 110 i klær;o)

Skrevet

De vokser jo saktere etterhvert. men alle barn er så ulike - umulig å si noe egenlig.

Skrevet

Jenta i blei 2 i dag.. Hu veier rundt 14 kg men veit ikke hvor høy hun er.. Lang jente med kraftig beinbygning..

Bruker 98 i klær som regel. kommer annpå merket.

Skrevet

Min eldste var 10,1 kg då han var to. No er han fire, og i dag var han 15 kg og 102 cm.

Skrevet

Gutten min ble 3 år i januar og veier 12,8 kg. Bruker fortsatt 92 i klær.. Så han er liten og tynn ja. Spiser nokså normalt, men til tider lite som du også sier.. Men tror det er VELDIG variabelt i den alderen. Kusina hans veier over 14 kg, hun er 2 år. Hun bruker 98 i klær for å få dem til å passe over magen, og hun ELSKER mat..

Skrevet

Gutten min er nettop 2 og han veier 13kg.

Skrevet

Jenten min er 3år og 2 mnd, veier 11,8 kg. Bruker 86 i bukser og ellers 92...

Skrevet

Dattera mi er 3 år og veier ca 14 kg, noen og nitti cm. Bruker 104 i klær, men akkurat begynt med det. Hun er akkurat passe, hverken tynn eller tykk;)

Skrevet

3,0 år og 15 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...