bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 hvordan gjør dere det da? en ny klut ved hvert bleieskift? skylle godt opp og ha til neste bleieskift? prøvde med kluter i dag da det var tomt for våtservietter og jeg egentlig syns det er ganske unødvendig å bruke iom at vi har kluter... Men etter ett skift med bæsjebleie så gikk det ikke å få kluten ren igjen selv med såpevann. den gulfargen sitter så godt. Og lillemor på 6 uker har gjerne flere bleieskift med bæsj enn uten enda så det ble veldig mange kluter på en dag, og vi vasker ikke håndklevask så ofte at vi har nok kluter til å holde på sånn
jadaneidaså... Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg bruker mesoft. Det er kompresser som selges på apoteket. Liker disse fordi de er veldig myke, og ikke tilsatt noenting. Disse brukes altså bare en gang, og så hives. Bløter dem i vann, tar av og til på olje, hvis bæsjen sitter godt. Koster litt over 20 kr for 100 stk
Mille** Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Brukte ikke våtservietter, men heller ikke kluter, brukte tørrservietter, euroshopper sine. Genialt! ;o)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Vi har kjøpt et lass med gazkluter på Spar Kjøp, så vi går sjelden tom ) Bruker av og til våtserviett for å fjerne verste driten, og vasker over med kluter etterpå. Bruker aldri en klut mer enn en gang ved bæsjebleieskift før den sendes til vask. Ved tissebleieskift skyller jeg kluten og henger den opp så den kan brukes igjen.
Ranveig R Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Vi brukar klutar. Har sikkert 40-50 av dei (ein del stasjonert på soverommet til lille - der det og er stellebord, og ein del stasjonert i skapet på badet) ) Tar ny klut for kvar skittbleie. Brukar tøybleier, og vaskar bleier/klutar 1-2 gongar i veka, då er det nok reint til ei kvar tid.
Alba44 Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Våter mesoft og fjerner det som skal fjernes. Vasker med gasklut etterpå. Veldig enkelt og greit.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Jeg bruker sånne kluter som man kan ha hånda inni. Jeg har en haug og vasker de ilag med litt forskjellig annet spesielt. Ikke vaskekluter som jeg bruker i ansiktet f.eks. Jeg vasker dem når det er behov, noen ganger blir det halv maskin, andre ganger har jeg full maskin. Jeg bruker kluten 1 gang og kaster den i en egen liten plast kasse som står bak skittentøyskurven på badet.
hit og dit Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Vasker rumpa under rennande vann, babyolje om det har tørka litt fast og må løysast.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Ikke klut akkurat, men bruker Mesoft fra apoteket på begge to=) (snuppen 18mnd og lillesøster 11uker) Tar litt olje på noen ganger, men eller bare vann. Koster 25kr for 100stk. En pakke varer ca 3dager med mine snupper=)
Babyønske �� Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Jeg tørker av det verste med en fuktet Mesoft kompress eller Libero papiklut. Så vasker jeg over med en fuktig klut tilslutt, skyller den godt, og bruker den ved neste bæsjeskift. Blir det mye bæsj på den går den til vask. De koster jo ikke allverden disse klutene, så hadde heller investert i flere fremfor å bruke våtservietter hele tiden. Evt brukt bare Mesoft eller Libero papirkluter.
Smiiil :o) Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Vi har aldri brukt våtservietter. Bruker kun kluter. Bytter hver gang. Vi kjøpte en hel drøss på Princess. De er kjempegode. ) Når vi er på besøk hos noen bruker vi mesoft.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Euroshopper sine engangskluter vi også. De er myke og gode, samtidig som de kan skylles ut igjen uten å gå i oppløsning Dyre er de heller ikke. 30kr for en pakke på 250stk. Vi har en pakke veldig lenge. Selges på bla Ica.
Marsipan❤grisen Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Jeg bruker kluter. Har haugevis av dem, og bytter til ny etter hvert bruk.
Turid Laila Skrevet 30. mars 2009 #16 Skrevet 30. mars 2009 Gikk til innkjøp av MASSE gaskluter fra sprkjøp. Fylte opp maskina med bare kluter og gulpekluter og kjørte kokvask på det. Koster 20 kroner for 6 kluter tror jeg det er.
Yo&La+spire Skrevet 30. mars 2009 #17 Skrevet 30. mars 2009 Bruker kluter og vasker de etter hver gang de er brukt til bæsj/tiss. Har egne kluter til hender og ansikt, men de vasker eg ca etter 1-2 dager, ellers så bare skyller eg de.
mamarama og lille banan Skrevet 30. mars 2009 #18 Skrevet 30. mars 2009 vi bruker Euroshopper sine kluter vi også. de er geniale men ved kveldsstell og bading bruker vi tøyklut. vi bruker aldri våtservietter untatt når vi er ute.
Sistah*G07*J09* Skrevet 30. mars 2009 #19 Skrevet 30. mars 2009 Bruker euroshopper sine tvättlappar vi også, de er geniale å så er de MYE billigere enn mesoft
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #20 Skrevet 30. mars 2009 Vi har 40-50 vaskekluter, en kurv for rene og en for brukte - og så hiver vi i skitten-kurva etter bruk. Skyller ikke opp igjen overhode, er det mye bæsj så bruker vi heller to kluter Bæsjeflekkene går av på 95 grader, og min teori er at å vaske 40 små kluter fortsatt ikke tar mer plass i maskina enn en liten håndduk, så jeg gidder ikke styre med skylling og kliss. Har skittenkurva stående inne i et skap da, så vi unngår at den stinker ned hele kåken. Vasker omtrent annahver dag, så de blir jo stående en stund.
Staark Skrevet 30. mars 2009 #21 Skrevet 30. mars 2009 Vi bruker kluter. Har mange (50?), og bruker ny ved hvert skift. Bruker også de til å tørke ansiktet og hender etter middag. Kaster brukte kluter i en liten plastbøtte oppi skittentøyet. Vasker kluter ca to ganger i uken. Er veldig fornøyd med den løsningen.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #22 Skrevet 30. mars 2009 Vi har sikkert 60-80 kluter (og 3 barn) og tar ny ved hvert stell. Skyllder dem og legger dem i en pose vi lukker mellom skiftene/stell. Ca 1 gang i uken eller så setter vi på en egen klutvask som går på minst 90 grader, da blir de helt rene.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #23 Skrevet 30. mars 2009 Da snakker jeg om sånne tynne hvite gasskluter med farget bånd rundt kantene.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. mars 2009 #25 Skrevet 30. mars 2009 Jeg bruker også kluter. Kan bruke litt våtserviett først, men ellers bare skyller jeg kluten til all dritten er borte. Bruker bare en klut pr. bæsjebleie, slenger den i en bøtte og vasker alle klutene i en egen maskin på 90 grader når bøtta er full. Tror ikke jeg ville brukt kluter hvis du bare vil vaske de på 60 grader, de blir ikke rene nok. Leste på Helsedirektoratet sine sider at selv kjøkkenklutene måtte vaskes på 65 grader for å bli rene nok (med tanke på e-coli) Vaskemaskinen har veldig godt av å bli kjørt på 90 grader en gang i blant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå