Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg mener at om datteren min vil rote skal hun få lov til det, men at hun er gammel nok til å rydde opp eget rot. Nå hender det vi gjør det sammen, men er dere enige i at hun er gammel nok til å rydde opp etter seg selv?
Tommage♀♂ Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Vi rydder sammen. Blir nok mest jeg som rydder, mne hun må ryddet det jeg gir beskjed om, ellers inndras nattasangen eller andre "goder". Hun er 3.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Vi rydder i lag (gutten vår er 19 mnd.). Etter ryddingen får han masse ros, og nå syns han det er litt stas å putte lekene opp i kassen sin igjen etter han har lekt med de. Det samme gjelder om han drar ned sko i fra skohylla etc, da gir vi beskjed om at han må sette de på plass igjen, og det gjør han gjerne og er superstolt etterpå.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Datteren min gjør det (har gjort det siden hun var ett) Men jeg må hjelpe henne.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 noen ganger må han det. rydder i såfall sammen. ser an humøret eller hvor trøtt han er. idag gikk det greit. men må ikke rydde hver dag nei.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 hvis han kaster en ting utover bare for å teste meg, må han rydde det opp selv. ellers rydder vi mye rot sammen, goder inndras hvis han nekter. å noen ganger ber jeg han om å rydde opp etter seg (før mat å sånnt) å da gjør han det alene. han er 2 år 5 mnd
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Min gutt på 2 år rydder etter seg ja, eller vi rydder sammen. Vi har 5 kasser med leker som står så høyt oppe at jeg tar de ned til han. Hver dag får han velge en kasse med leker. Dersom han vil ha en annen rydder han opp den første for å bytte. Det gjør han før han spør om en ny kasse og helt alene (han selv som gjør dette, jeg har ikke sagt det, men syntes det er TOPP). Hver kveld er det han som foreslår å rydde (for å dra ut tida noen ganger, andre ganger for at han vet at han får lov å sove etterpå). Aldri noen grining eller noe. Dersom jeg legger oppi en leke kommer han løpende for å hjelpe. Han velger selv om lekene skal være på rommet eller i stua. Bøkene står i bokhylle som han rekker selv og de må jeg rydde i for ellers blir det bare kaos, hehe.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 han rydder etter seg i stua, der blir det ryddet etter hver gang han har lekt... på rommet har det en tendens til å bli veldig rotete før det blir ryddet ordentlig, en gang i uka eller så, da ser jeg helst at han er opptatt med noe annet, det blir så mye mer effektivt:) men han er med å rydder på rommet sitt innimellom også... han er to og et halvt...
MamaCita81 Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 min datter er2,5år å vi rydder ofte sammen eller så gjør jeg det noen ganger, men vil jo helst at hun skal hjelpe til, men er ikke no spesielt streng på det, men vil jo gjerne at hun hjelper til, hun synes det er kjempe morsomt å sette på klesvasken og vaske gulvet, (";)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Ja vår har ryddet lekene sine hver kveld siden han var halvannet år. Veldig sjelden han ikke må det;) Hjelper han å rydde da:) Han har også lenge hjulpet til med klesvask, sette inn i oppvaskmaskinen, bære ut søppel etc. Syns det er greit at de lærer seg tidlig;)
Babyfacepsycho Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Ja hun må hjelpe til og rydde rommet sitt. Men vi gjør det jo sammen da. Men hun har hyller ganske høyt oppe til bøker, tegnestifter og litt sånne ting, så det må jeg hjelpe henne og ta frem, blir minst rot sånn. =) Ellers har hun en lekekasse til allt som hører til lekekjøkkenet og leke butikken, for det leker hun mest med, derfor ble det en egen kasse til det. Resten ligger i en stor lekekasse under sengen hennes, så hun vet hva som skal hvor og roter ikke særlig mye. Men når hun har hatt noen litt eldre barn på besøk her så blir rommet hennes bomba omtrent for dem drar ut allt som er og da krever jeg heller ikke at hun skal rydde etterpå. Da får besøket hjelpe til med noe etter seg, men som regel ser det ut som f**n når dem går også så da blir det jeg som må ta det. Stua og andre steder får hun som regel ikke ha med leker på, men de gangene hun har det så får hun selv ta det med på rommet etter seg.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Vi rydder saman, og ho er 19mnd. Synest ho er kjempeflink sjøl om det er eg som tar mesteparten. Ho forstår kor ting skal vere og slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå