Gå til innhold

Overtidspraksis ved de ulike sykehusene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva praksis er for å vurdere om fødsel skal bli satt i gang, ref. Puls innslaget fra nrk1 akkurat. Erfaringer? Har født barna i utlandet og har derfor ikke erfaring fra det norske helsevesenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her (Østfold) er det ca 14 dager.. Jeg skulle bli satt igang på dag 13..

Skrevet

På Voss er det dag 12.

Er den dagen på en søndag blir det dag 13 istedefor.

Skrevet

Fler som vet hvordan det er andre steder. Vurderer selv Tønsberg eller Skien.

Skrevet

Eg var på overtidsvurdering på Haukeland 14 dagar over termin. Eg skulle ha vore inne 12 dagar over, men legen min blingsa visst litt.

Eg blei undersøkt med ultralyd og GU. Ul viste at babyen hadde det bra, GU viste at eg ikkje hadde opning, og ikkje var spesielt moden, men heller ikkje heilt umoden.

Viss eg hadde vore heilt umoden hadde dei sendt meg heim for å vente eit par dagar til, hadde eg vore moden/hatt opning hadde dei sett i gang. Sidan eg var eit "grensetilfelle" fekk eg sjølv velge om eg ville vente eller bli sett i gang.

Skrevet

Skien har vel 14 dager. Jeg valgte å dra dit i stedet for å føde på Bærum nettopp pga av at overtidspraksisen på Bærum var 21 dager...dette var i 2006, vet ikke om det har endra seg nå.

Det jeg synes var veldig bra med praksisen i Skien var at de ikke sendte hjem de som hadde hatt vannavgang.

Skrevet

Jeg fødte i Skien i fjor 14 dager over "bombesikker" termin. Hvis alt fremdeles hadde sett fint ut på overtidskontrollen jeg skulle på den dagen jeg faktisk fødte, fikk jeg beskjed om at jeg måtte inn på ny overtidskontroll den 17. dagen. Da kunne de muuuligens vurdère igangsetting... Skal si dere mannen min ble heit i toppen (og jordmora ble bleik) da jeg kom inn med tette rier, 4cm åpning og det var klin umulig å finne fosterlyden! Heldigvis sto alt bra til med gullklumpen likevel da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...