Gå til innhold

Hender/bein til babyen i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere ca hva som er hva eller?

Jeg er kjempeforvirret :P

Sist jeg var på kontroll, lå babyen i sete (skal på kontroll for å sjekke det igjen denne uka)

Jeg kjenner masse bevegelser nede ved skambeinet, og litt over, og i begge lyskene... Veldig på fremsiden av "magen" lksom. Ganske kraftig også...

Oppe ved ribb-beina, kjenner jeg bare "dylting/store bevegelser...

Og vet dere leiet på babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner bevegelser akkurat som du beskriver.. Men synes ofte det er vanskelig og kjenne forskjell på spark og bevegelser jeg nå da.. Men det er så absolutt mest aktivitet i nederste del av magen og på sidene.. Hender det tar helt av oppe ved ribbena og.., men det kjennes for meg mer ut som glidende bevegelser.. Skal på kontroll i morgen på sykehuset.., så da kan jeg sende deg pm og si hvordan jenta mi ligger.. =)

Skrevet

Jeg kjenner bevegelser over hele magen jeg også. 19 dager igjen til termin nå.

Nederste del av magen er det mer dunking på en måte, kjenner også bevegelser til begge sider, mest på min høyre side, av og til helt bake ved nyrene på en måte. Små bevegelser, mener selv at det må være hendene, hadde vel kjent det sterkere om det hadde vært spark.

Har også bevegelser oppover og på fremsiden, lurer på om det er knærne, mer glidende enn sparkende. Har forøvrig aldri kjent ribbebeinspark.

Lillebror i magen var i sete frem til uke 36, på ul da var det hodet ned. På forrige kontroll (uke 37) ble jordmor meget usikker på om hodet var opp eller ned, skal ha neste kontroll på føde poliklinikken på sykehuset slik at de evt. kan sjekke med ul om de er i tvil der.

Hehe, du ble vel ikke så mye klokere av dette svaret, men men :)

Skrevet

Eh nei, ble ikke så mye klokere :P

Skrevet

Hei!

Hos meg ligger bebien med hodet ned, sa jm igår. Jeg har mye stikking og pressing nedover, mens de store bevegelsene er midt på magen på en måte, fram og tilbake. Så får jeg et bein utover den ene siden av magen titt og ofte, og gjerne opp i ribbeinet (AUU). Nederts i amgen er det mere små bevegelser.

Skrevet

Babyen min ligger i hodeleie..Jeg kjenner det mest på min høyre side...Både spark fra beina ganske langt på siden og press opp mot ribbeina..Det må være rumpa det da. Men jeg kjenner også bevegelser midt på magen, disse gangene trur jeg hun vrir litt på seg. Sjelden jeg kjenner noe på venstre side...Kan også kjenne hendene nede i lysken, men det er mest hvis jeg sitter eller ligger med beina bøyd...

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går, og hun forklarte meg hvordan jeg kunne kjenne ryggen, hodet og den bittelille foten som ligger midt i solar plexus... :o)

Ganske spesiell opplevelse :o)

Skrevet

Min lillegutt ligger med hodet ned. Jeg kjenner mest dunk nede i magen. Og mer dytt og press øverst i magen. Tror det er mer plass å gå på der nede så derfor får han mer "fart" på bevegelsene.

Har konstant rumpa hans oppi ribbenet og det er ikke veldig behagelig nei! :-) Og nå er ivmora på det høyeste i tillegg, så ikke like lett å puste om dagen nei :-)

Skrevet

Min ligger med hodet ned, ryggen ut og rumpe og bein på høyreside øverst i magen...jeg kjenner av og til noen hender nederst til venstre, og noen ganger at han snur hele rumpa over til venstre side...det er ikke alltid like behagelig egenlig. Men jeg kan ofte ta på beina hans, i går fikk jeg stryke han på beinet og da holdt han det i ro der en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...