Gå til innhold

Noen med fødselerfaring på Sykehuset Buskerud?


bebyboop

Anbefalte innlegg

Hei...

Er det noen som har født på Buskerud sykehus?'

Noen tips?

Hvem jordmor er bra eller hva velge av smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har født der for ca. 1 1/2 år siden, og skal føde der igjen nå i juni. Jeg hadde en grei opplevelse med selve sykehuset, helsepersonellet etc. selv om selve fødselen ikke ble slik jeg hadde forestilt meg.

 

Jeg hadde ganske mange vaktlag som var innom meg den stunden jeg lå på føden og på barsel, og jeg syns at alle var ok, var ingen som utmerket seg som skikkelig dårlige, men andre fikk man bedre kontakt med enn andre selvsagt.

 

Når det gjelder smertestillende så vil jeg anbefale deg å ta det som det kommer. Noen trenger mye og andre lite. Ifall du ikke vet det så har ikke Buskerud lystgass, og man kan dessverre ikke føde i badekar (hvis det ikke har endret seg siden høsten 07). De har et badekar man kan bruke i første del av fødselen som smertelindring, ellers har de akupunktur, epidural, risposer og sikkert andre ting og.

 

Jeg kan anbefale å spørre om familierom. Veldig behagelig å få ro rundt seg den første tiden.

 

Lykke til med resten av graviditeten og fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...tusen takk for svar og tipsene. Huhhh tror det blir epidural på meg. Er i uke 29-4, og har termin i juni jeg og første barn..Håper bare at alt går greit.

Lykke til! til deg og ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fødte på Buskerud for snart to år siden. Jeg er fornøyd med stedet. Fødselen ble satt i gang og jeg var der i to døgn før gutten kom. Dermed har jeg møtt en del av jordmødrene ;-)

 

I grunnen enig med forrige innlegg. Ingen forferdelige hurper, og ingen helt vidunderlige enlger heller. Helt fint, vil jeg si.

 

Det jeg syntes var fint å vite er at det er et nokså stort sykehus (det er et faglig miljø der.). Dessuten er det barnelege på vakt hele døgnet dersom det skulle være noe ekstraordinært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...