Gå til innhold

går dette rett vest????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er bare så utrolig lei meg .

Blodprøve svaret i dag var på 500

de tre testene jeg har tatt er :

23.03 = 47

26.03= 151

30.03= 500 ( burde ha vært på over 600) ( er 5+1 i dag )

legen sa at stigningen var under normalen, og at dette kanskje kunne være en XU, at det vokser noe i eggledern min, og at jeg måtte ta kontakt med sykehus om jeg fikk store smerter....

har ikke kontroll igjen før på Torsdag, og om de ikke kan se noe plommesekk på UL da heller( den kan vises når HCG er over 800 sa legen), og ikke blodprøva har bedra seg, er det nok ikke noe håp....

akkurat nå er jeg utrolig pessimisstisk, selv om legen sa at det var også mulig at dette kunne gå bra.. Men jeg har mine tvil. Følte meg mindre gravid på flekken, og føler at jeg begynner å få mensensmerter :o(

noen som har en bra historie å dele? andre som har erfaring med HCG ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så nervepirrende for deg. Du kommer fra ass. befrukt., gjør du ikke? Fallhøyden blir jo så utrolig mye større når man har måttet kjempe hardt for i det hele tatt å få en positiv test!

Når det er sagt så kan jeg ikke skjønne at håpet skulle være helt ute, hcg har jo steget, man kan ikke si at det har flatet ut - og det stiger ikke like raskt hos alle heller. Så jeg håper for deg at det går bra... Det er jo så tidlig og det skjer masse på kun få dager. Kanskje har mye skjedd innen torsdag. Krysser fingrene for deg.

Selv har jeg hatt en liten blødning og på ul i dag kunne de bare se plommesekken og ikke foster eller hjerteaktivitet, så jeg er veldig urolig selv for at utviklingen skal ha stoppet opp, men som de sa kunne det også bare vært akkurat for tidlig til at vi ser noe (6+0).

Vi må bare holde ut noen dager begge to, og se hvordan det går!

Klem til deg.

Skrevet

har desverre ikke noe annet enn medfølelse å dele med deg!! Dette var utrolig kipt... men ikke mist håpet helt ennå... kan du ha vært kortere på vei enn antatt?? hcg er jo lavere tidlig i graviditeten...

Krysser fingrene for deg!!!

XU er mitt strste mareritt...Føler md deg!

stor klem!!!

Skrevet

tusen takk for svar jenter.

Ja jeg kommer fra assistert befruktning, og har hatt en lang , dyr og smertefull prosess for å komme hit jeg er i dag.

Skal krysse fingra for at du ser et bankende hjerte neste gang lioness !!

Skrevet

Hei du, jeg har vært gjennom det såkalte hcg helvete selv, fått høre at jeg mister og antagelig har mistet og bla bla bla. Hatt lavere verdier enn gjennomsnittet hvor det har gått etc. Så om du vil, kan du skrive opp på hvilken dag etter eggløsning du var da du tok testene, her har du feks mine resultater, og jeg har en sprellende levende baby i magen min:

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

17 februar, på dag 25 etter eggløsning: hcg 2116

Om du kan lage listen din med de resultatene du har på denne måten, så skal jeg sjekke stigning for deg :) om du vil da så klart. Alle legene jeg har vært hos på Ahus sier at det ENESTE som har noe å si er stigning, og om du ser hos meg, hadde ikke akkurat jeg en fantastisk en jeg heller, men babyen har det da bra for det :):):)

Skrevet

Limer her inn et svar jeg skrev igår til en annen som lurte på noe om hcg, du burde lese de linkene og jeg synes at stignigene dine er kjempefine, men jeg aner ikke når tallene er hentet, altså etter hvilken dag etter eggløsning, derfor jeg spurte deg om det, men les dette:

Hei du, så utrolig koselig at du husker meg da :)

Skal så klart svare så godt jeg kan på det du spør om, jeg har desverre alt for mye erfaringer med lavt hcg som du vet, men selv om de fleste mente at jeg hadde så lavt at det omtrent ikke var sjangs, tok de faktisk feil ;)

Her har du til å starte med min oversikt:

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

17 februar, på dag 25 etter eggløsning: hcg 2116

Som du ser i følge tabeller lå jeg laavt, men stigningen er det ENESTE som teller, husk det ! Veldig viktig å ikke fokusere på enkelt tall, for da hadde jeg ikke hatt en sjangs for å være helt ærlig. Både fastlegen og Ahus legene mente stigningen min var mer enn bra nok. Og du bør måle nøyaktig hver 3 dag. Har pratet med mange private leger om dette også, og hver 3 dag er ideelt. Så prøv å måle manda onsdag og fredag feks. Tre målinger gir deg en fin oversikt.

Legger ved noen linker du bør se på, gå gjennom alle:

1) http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html

2) http://www.childbirth.org/articles/pregnancy/betas.html

3) Inne på denne kan du legge inn din og se hvordan din dobler seg etc. :

http://www.betabase.info/showDoubling.php?type=Single

4) http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html

5) Her har du en kalkulator som er kjempefin å bruke:

http://babymed.com/tools/pregnancy/hcg/Default.aspx

Håper disse kan hjelpe noe, spør som sagt om du lurer på mer, og om jeg ikke svarer har jeg bare ikke sett spm ditt, da sender du bare en pm om du vil :) blir spennende å høre hvordan det går da ! TENK om du er gravid, sukk som jeg håper for deg :)

God klem tilbake - og ja, og se den lille var kjempegøy :)

Skrevet

tusen takk for at du vil hjelpe meg :o)

23.03 = 57 14 dager etter eggløsning

26.03 = 151 17 dager etter eggløsning

30.03 = 500 21 dager etter eggløsning

er så livredd for at dette er en exu....siden jeg også kjenner mest på høyre side......

Skrevet

glemte å skrive at det er stigningen mellom 26.03 og 30.03 som legen mener ikke er optimal....

Skrevet

men lille du :) se på mine tall, og sammenlign, hva kommer du frem til ? har du brukt den kalkulatoren og regnet ut stigningen din ?

Skrevet

Om du legger inn i kalkulatoren, også siste resultat, har du mer enn bra nok stigning :) Som jeg sier, jeg kan jo ikke garantere at ting går bra, folk med MYE bedre stigning enn meg, og andre har mistet, men utifra tallene er det lite eller ingenting som sier at du skal miste !

Hva med mine tall da ? Da burde babyen min være død.. !

Skrevet

godt å høre at det er en stigning som man kan leve med :o)

ja jeg ser at dine verdier ikke var "perfekte" i legevitenskapens øyne, og kjempebra at babyen din har det bra :o) håper jeg er like heldig altså :o)

Skrevet

Vel der tar du feil, for Ahus legene mente at tallene i seg selv betyr, NULL, nada, ZERO, nothing, ingenting, og KUN stigningen. Ahus legene mente alt så veldig bra ut, noe de hadde sagt med dine tall også ;)

Dette går nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...