Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har blitt sammen med verdens fineste mann, og vi har det kjempefint sammen Men det er et skår i gleden, og det er hans ekskone. Hun har store problemer med å innfinne seg med at han har fått seg ny kjæreste, noe jeg forsåvidt kan skjønne. Men det kommer stadig vekk meldinger og mailer som er veldig utrivelige og legger selvfølgelig en demper på stemningen selv om vi jobber med at det ikke skal gjøre det..Han blir selvfølgelig frustrert og irritert på henne. Siden de har barn sammen skal de selvfølgelig ha kontakt, men slik det ser ut nå så kan dette bli trasig. Jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette, og ønsker selvfølgelig ikke å legge meg oppi deres forhold.. Noen andre som strever med det samme?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Har vert gjennom mye av det samme...men da har jeg nok blitt sett på som den "masette eksen "- i samme måte som du beskriver ekskona til din kjæreste. Nå skriver du ikke noe om hvor lenge denne mannen hadde vert skilt før dere ble sammen- eller om han gikk rett fra henne til deg...>( som var i mitt tilfelle)... Mitt råd er...be kjæresten din inngå skikkelige avtaler med sin ekskone...grunnen til at jeg ofte måtte ta kontakt med min eksmann og ble oppfattet som masette- var at han ikke tok sin faste del med barnet---ikke fulgte opp på noe... Lager de klare avtaler , som er forutsigbare så trenger man ikke ha så mye kontakt med sin eks... Du gjør helt rett i å ikke legge seg opp i deres forhold...det opplevde nemlig jeg...og det er ikke noe god løsning... Si klart ifra hva du syns sliter...-til kjæresten din...så er det hans jobb å ta det opp med sin ekskone...lage klare regler med henne, så de slipper ha så mye kontakt. Klarer de ikke få til noen bra avtale, så er fam.vern kont behjelpelig. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar Og det med faste avtaler er nok ganske lurt, hvis ikke blir det mange grunner for å ta kontakt. Bruddet er forholdsvis ferskt, men jeg var ikke en årsak til det, heldigvis Så vi får vel bare ta tiden til hjelp, alt roer seg vel tilslutt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 om bruddet er ferskt så er det ikke rart at det er mye styr. disse to foreldrene prøver og finne ut hvordan det er og være foreldre alene, og de tenker kanskje mye på hva de burde og ikke burde informere om. tror det er få som har hatt det lett og enkelt rett etter et brud, for selv om forholdet er dødt så mister man jo også en del av barna sine. fordi barna har jo samvær. gi det tid og hold en lav profil ovenfor mor en stund, det tror jeg er det beste du kan gjøre for at du skal bli akseptert og ting skal roe seg
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Leser her nå at bruddet er veldig ferskt--og at du ikke er en grunn til det. Får håpe ekskona og er helt sikker på at du ikke er grunnen, det sparer dere helt klart for endel pes... Det er desverre mange som har det travelt med å stupe inn i nye forhold...og når man har vert sammen med en person lenge og har barn sammen..så er det neimen ikke enkelt å skulle kutte helt ut kontakten med en gang- det er en utrfordring nettopp det med å erfare at man er alenemor eller far... Vil og si som de andre her..at det lureste du gjør er å ligge lavt i terrenget ( jeg har selv vert sammen med min kjæreste i 1 år..og enda ikke hilset på ekskona hans..selv om jeg er mye med barnet deres...) Men nå vet jeg ikke hvordan kjæresten er...men krev at han inngår faste avtaler med henne .Så går det seg forhåpentligvis til etterhvert.... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå