Gå til innhold

Dere som har greie på katter.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det noen katter som koster mange tusen kroner og andre gratis. Er det bedre lynne på katter til mange tusen kroner og jeg må innrømme at det må da være skummelt å slippe ut katta si til mange tusen eller er de bare inne hele tiden? mange spm detta hehe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som koster penger er jo rasekatter. De som er gratis, er vanlig katter, som er blanding av andre vanlige katter... :-) de kan du få kastet etter deg, og er resultat av at folk ikke skjønner hvordan de skal ta vare på kattene sine - les: sterilisering/kastrering.

Skrevet

er de ute de til mange tusen da, og er det forskjell på lynnet?

Skrevet

Rasekatter koster flere tusen, disse brukes ofte til avling og i konkurranser, disse kattene er som oftest innekatter og er aldri ute (jeg kaller det dyremishandling, men det er en annen diskusjon).

Maine Coon, Siameser,britisk korthår, norsk skogkatt, perser er bare noen av rasene som finnes.

Katter som gis bort er gjerne blandingskatter eller såkalt norsk huskatt...

Skrevet

Jeg personlig synes ikke lynnet er noe forskjellig mellom rasekatter og vanlige katter, men hver og en katt har sin egen personlighet, sitt eget lynne osv...De aller fleste katter kan "læres" opp til å bli kosete, dersom de blir vant med å kose fra de er kattunger. Personlig liker jeg hannkatter best, synes hunkattene er så sære : )

Skrevet

Jeg er oppvokst med rasekatter (persere), alle de 3 vi hadde gikk ute. Alle 3 døde av kreft :-/ Noen rasekatter er utsatt for noen typer sykdommer, gjelder også hunder

Skrevet

Så det er dyreplageri å ha innekatt?? Snodigste jeg har hørt.... kommer vel litt ann på hvordan katt man har da....

Jeg har hatt flere vanlige huskatter og de har vært ute, viltre og lekende. Den ene av de jeg hadde ble påkjørt, grusom opplevelse! Jeg har idag en perser på 11 år , han er en skikkelig innegutt, liker seg best i trappa og på puffen sin. Om sommeren hender det han stikker en tur ut på verandaen i sola. Han er absolutt ikke en katt som søker etter livet utenfor. Skal sies at han alltid har hatt søstra si inntil for et år siden. Katter er skapt for forskjellige formål , min hadde jo ikke klart seg ute på vinteren f.eks. ( pga snute/ bihuler), han hadde fått lungebetennelse tvert! I lynne er også perserne helt annerledes enn vanlige huskatter, de koser seg best i stille og rolige omgivelser, og er noen rolige vesen selv også.... Jeg på min side syns å stille ut katter og hunder er myyye verre enn at de lever inne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...