Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risgrøt eller maisgrøt?

Eller kanskje en annen type?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke vi begynt med grøt enda siden knerten bare er 3 mnd, men da storesøster var lita begynte vi med risgrøt :)

Tror dog det ikke spiller så stor role om man begynner med ris eller mais, så lenge det er en grøt som er beregnet for de minste :)

Skrevet

Jeg syntes maisgrøt.. risgrøten blir så "limete/klumpete",, hipp sin risgrøt med aprikos var storfavoritt her!! den er også for 4 mnd..

Hvis ikke har nestlé også en som heter havre/hvete/ris (tror jeg den heter) og den inneholder litt gluten..

Skrevet

Ok, så det er mest smak og behag da.

Men den fra nestlè med litt gluten, burde man ikke vente med den?

Mener å ha lest man skal vente med gluten?

Skrevet

de annbefaler jo enten ris eller mais på hs her i allefall

Skrevet

Jeg spurte hs om dette på forrige kontroll, ang hvilken grøt man bør begynne med, tenkte da spesielt på dette med gluten/ glutenfri. Vi (barselsgruppa) fikk høre at man tidligere var opptatt av at grøten burde være glutenfri i starten, men at man har begynt å gå litt vekk fra dette nå, fordi at det er bedre for magen til disse små å bli vant til gluten med en gang, isteden for å bli vant til glutenfri, for så å begynne å spise grøt med gluten. ( man må liksom venne seg til noe nytt to ganger). Nå vet jeg ikke om det har noe å si hvor gamle de er når de begynner da... (det har det kanskje), men ihvertfall, vi har begynt med smaksprøver på grøt med gluten, begynte direkte på den fra 6 mnd. Jenta mi er 5,5 mnd, og det var visst helt greit sa helsesøsteren.

Skrevet

Man skal hvertfall inføre gluten mens man ammer ( hvis man gjør det..)

Tror ikke det er like "strengt" nå nei.. Kjekt å slippe å innføre 2 ganger..

Skrevet

Jeg ammer ikke, og kommer til å begynne med grøt før hun er 6 mnd.

Om ett par uker tenker jeg vi begynner med smaksprøver da er hun 4 mnd. Jeg tenker at siden hun er så liten (ikke i størrelse, men i alder) og at jeg ikke ammer kanskje jeg burde begynne med grøt uten gluten?

Å etter en stund begynne med grøt med gluten i litt etter litt?

Skal til HS om 2 uker så skal snakke med henne da, men greit å høre erfaringer/meninger fra andre også :)

Skrevet

Vi begynte med Mild Havregrøt fra Nestle, den er fra 4mnd. Men har ikke sett den her, bare i sverige.

Bølla her får flaske, så vi startet også med grøt ved 4mnd(eller 3,5 faktisk). Leste i bladet Foreldre og Barn at nye anbefalinger er at man starter rett på grøt med gluten i.. men det sto ikke noe om dette var fra 4 eller 6 mnd da.

Både ris og maisgrøten kom rett ut her, dem ville han ikke ha :P men havregrøten gikk fint ned, sammen med litt fruktmos. Ellers er Banangrøt fra Semper populær, mener den er med ris og hvete. Men den har jeg også kjøpt i sverige :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...