Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har 8 dager igjen i dag, termin 7 april! Åssen er formen til dere andre her inne med termin rundt samme dato?? Og hvilke plager/tegn har dere på at fødsel nærmer seg? Min form er egentlig ganske bra! Har sliti med bekkenløsning, som nå er mye bedre etter at magen sank for et par uker siden. Jeg har maserier hver eneste kveld, noen ganger regelmessige, i flere timer. men så dabber de av igjen. Andre ganger kommer de hipp som happ ) Ellers gikk slimproppen i dag! Ikke noe blod i den, bare gjennomsiktig slim, egentlig litt ekkelt, hehe.... :-p Sover litt mer enn før, gjerne en lur på dagen og blir fort sliten når jeg holder på med ting eller gjør ærend. Men det er vel bare å forvente nå på slutten ;o) Åssen er formen deres? =)
kikkit Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 hei hei:) jeg har igjen 6 dager til ultralyd terminen min. min egen mens termin er i dag:) formen kunne vel kansje vært bedre. men alikevel skal jeg vel ikke klage. har egentlig hatt ett veldig smertefritt svangerskap. utenom bekkenet da. jeg har ingen kynnere. ingen maserier.. men nå den siste uka har jeg hatt skikkelig smerter i lysken! utrolig ubehagelig. noen sier det er modning, andre sier det er bebyn som ligger å presser. så jeg vet liksom ikke helt jeg:P jeg er første gangsfødende også. så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. slimproppen har jeg ikke sett noen ting til. men regner egentlig med at den har gått.. jeg sover hele dagen jeg:P men det er fordi jeg sover utrolig dårlig om natta. pga bekkenet som er litt kranglette, og fordi jeg kansje ligger å kjenner etter tegn på at noe kan være igang:P jeg er veldig veldig lei nå. har lagt på meg langt over 20 kilo og føler meg veldig tung.. har vært på ultralyd å målt bebyn også. han er rundt 4 kilo nå!!! så jeg syns det er på tide at han bare kommer ut:) ellers kan jeg vel beddele at jeg gruer meg veldig til fødselen! jeg vet ikke hva jeg går til å er litt redd.. men har vært i samtale med di på sykehuset, pluss at jeg har skrevet ett ønske brev. så jeg skal vel klare det jeg å
gr8shag skal få 09 baby:) Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 I dag har jeg 8 dager igjen til termin. Jeg er i kjempefin form - bortsett fra at jeg må tisse heeeele tiden. Det er ganske kjipt! Ingen slimpropp har gått - har mye kynnere, men mest på nettene. Sover litt dårlig fordi jeg må opp på do så mange ganger, men er ellers i veldig fin form. Men håper jo at lillemann kommer snart - er spent på å møte ham nå Lykke til.
Knotten & lille persille Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 6 dager til ul termin, men ingen tegn til tulla. Formen er faktisk bedre enn på lenge. Har hatt kraftig bekkenløsning hele sv. skapet, men blitt bedre nå. Sover som en stein, våken bare en gang pr natt nå. Har mye kynnere og en del maserier på kveldstid, men ikke noe som ikke er til å leve med. Lurer veldig på når hun har tenkt å komme, 1. mann kom nesten 2 uker før termin og det begynner å bli en stund siden. Er speeeent:)
2(3) Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 8 dager igjen her også. Formen er egentlig veldig bra. Tuster rundt hjemme sammen med førstefødte på 20 mnd. Slimproppen går over tid her tydeligivs, litt hver dag siste 2-3 dager. Hadde mase-rier i natt i 3 timer med 3 min mellomrom, men det gav seg desverre. Begynte akkurat som med førstemanns fødsel, så tenkte mitt men den gang ei... Tisser en del på natten men finner søvnen greit igjen. Magisk grense fra folk utenfra når man har en uke igjen, mase-sms'r om når baby'n kommer;) Vet det er godt ment, men, nei, vet faktisk ikke når den kommer.
Trampe73 *tobarnsmor* Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har en uke igjen i dag, og er SÅÅÅÅÅ klar!!!!!!!!!!!!!!!! Sliten og vondt i rygg, hofter, kynnere osv osv Fra ettermiddagen gjør det vondt å sitte, ligge, stå og gå... Er egentlig veldig glad i senga mi, men akkurat nå har vi et heller dårlig forhold ;-) Men men, det blir vel verdt det!!!! Dessverre har formen min vært ganske dårlig under hele svangerskapet, til og med jordmor sier at jeg har hatt et tøft svangerskap, så det er godt å vite at det i allefall ikke er mer enn tre uker igjen.... Slimproppen har jeg i allefall ikke sett noe til... Men hver gang jeg er på do tenker jeg at "NÅ går vel vannet" pga nedpress hihi Akkurat nå har jeg på følelsen av at det er like stor sjans for at jeg skal føde de nærmeste ukene som at jeg skal vinne i Lotto!! Men når jeg ser på magen skjønner jeg at det jo MÅ skje noe snart... hihi Ønsker alle dere andre lykke til med de neste ukene :-)
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har 5 dager igjen, termin 4.april. Hadde en periode med masse masrier, men det kom tydeligvis av at jeg gjorde for mye reint og trengte å roe meg ned. Var på kontroll hos jordmor for ett par uker siden og ho var overbevist om fødsel før termin siden jeg hadde så mye masrier, men fremdeles ingen tegn på det! Nå som jeg slapper en del av har masriene avtatt men har fremdeles masse kynnere. Går masse på do, spesielt på natta - ikke uvanlig å tisse 7 ganger hver natt!! Sover forholdsvis godt selv om jeg er oppe mange ganger og sover gjerne 10-12 timer hver natt. Har litt problemer med å finne en god liggestilling, men klarer faktisk å sove på magen enda selv om det er litt på sida... Ellers er formen min veldig bra, selv om det begynner å bli tyngre å gjøre ting siden magen blir større og større. Har hatt ett utrolig enkelt og lett svangerskap og jobbet som ped leder på småbarnsavdeling helt fram til permisjon! Nå gleder jeg meg veldig til å se lillegutt og må si at jeg er veldig spent på hvordan fødselen blir! Mamma hadde veldig lette fødseler og med meg (jeg var førstemann) gikk det tre timer fra hun kom til fødestua til jeg kom ut! Så håper virkelig det er genetisk!!! Lykke lykke til alle sammen! Nå er de snart her og livet kommer til å bli fullstendig forandra!! Slimproppen har ikke gått enda som jeg vet, så tenker jo mitt om når fødselen setter i gang!
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har 10 dager igjen. Fomen er fin, men de siste dagene har jeg hatt litt vondt i rygg/venstre ben, sikkert noe bekkenløsningsplager? Stråler liksom nedover hele beinet... Ellers sover jeg godt, men kan ha problemer m søvnen hvis datteren min våkner - sliter m å få sovne igjen. Men da tar jeg det igjen i løpet av dagen. Har ikke hatt noen tegn til fødsel. Grugleder meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå