Gå til innhold

Noen her som skal ha planlagt keisersnitt?


Snoopy :o)

Anbefalte innlegg

Hvor langt har dere kommet i prosessen? Har dere fått en dato å forholde dere til?

 

Jeg gruer meg veldig nå og håper de siste ukene kan gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann :)

 

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, men må vente i to uker til før jeg får datoen. Kan ikke si jeg gleder meg noe særlig jeg heller, men pga en veldig uheldig fødsel sist gang så er keisersnitt det eneste aktuelle denne gangen.

Vi får satse på at det går fint med oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karma.

 

Tusen takk for svar. Forstår godt hvordan du har det. Jeg har også en fødsel hvor alt gikk galt bak meg og ser ikke annen utvei enn keisersnitt denne gangen.

 

Når har du termin? Jeg har 12 mai.

 

Lykke til Karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det var litt vittig Frida med spire i magen 76, for 12. mai er terminen her også! :D

Har satt meg en uke før 12. mai som "min" termin, for legen sa at et evt keisersnitt ble tatt i uke 39. Litt mindre å vente :) Men tipper når jeg har fått den endelige datoen så vil jeg at tiden skal stoppe, for jeg gruer meg veldig. Men gleder meg til å få alt overstått og hilse på den lille da :)

Masse lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det blir planlagt keisersnitt her også.

Skal på sykehuset over påske å få en dato, men regner med at det blir i slutten av mnd eller en av de første dagene i mai.

Er litt rart å få en dato liksom.

 

Forrige fødsel var godt i gang før de oppdaga at han lå i sete. Nå har jeg enda et sete barn inni der. Så det blir nok planlagt her, kan ikke se for meg at ho kommer til å snu seg i løpet a påska- ho har nemlig funnet sin stilling liksom.

 

Siden jeg har hatt keisersnitt før, så vet jeg hvor kjedelig det er. Men på en måte er jeg mer klar for det nå- siden jeg slipper å ligge med rier i 24 timer og være utslitt før jeg havner på operasjon..

 

Når det er planlagt kommer man jo uthvilt til operasjon og slipper å være utslitt på barsel. Gleder meg jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det går bedre denne gangen badeanna2-blir 2 barns mamma. Jeg har fått beskjed om at planlagt keisersnitt og hastekeisersnitt er veldig forskjellige opplevelser. på planlagt keisersnitt foregår det i rolige omgivelser, du blir fortalt alt på forhånd, de tar seg god tid (som visst er bra), ja hele settingen er bedre.

Har ikke opplevd hastekeisersnitt jeg da, men jeg prøver å tenke på dette som jeg ble fortalt, og det trøster. All slik info hjelper på nervene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter på innkallelse til keisersnitt samtale. Veldig spent. Fikk totalruptur grad IV under fødsel i 04. Ingen komplikasjoner i etterkant, men har fått anbefalt og ikke gå gjenom en ny vag. fødsel. Noen med lignende erfaringer? Slapper ikke av før jeg har fått dato. Har termin 29 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Jeg har termin 9.mai, men skal ta keisersnitt 27 april... Det er kjempe fint og ha en dato og forholde seg til. :)

 

Grunnen for at vi skal ha keisersnitt er at barnet vi fødte i mai i fjor døde etter 17 dager. Hun lå med veldig høy puls under fødsel, ble syk etter 3.dag og døde pga av en blodpropp på hjernen.

 

Tror kanskje det er derfor vi fikk dato såpass tidlig på grunn av tryggheten også har vi fått en super bra oppfølging denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy puls hadde barnet som døde??

Jeg var hos jordmor i går å da målte ho at bebisen vår hadde hjerteslag på 170-200. Ble sendt til sykehuset for å ta ctg. Men på sykehuset lå ho på max 163. Overlegen sa bare at: her er jo alt normalt. Har vært engstlig i hele dag, men håper jo at det ikke er noe.

Men tenker jo på det.

 

Burde jeg be om flere sjekker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Jeg har termin 26. mai, jeg skal ha keisersnitt den 11. mai:-) Hadde planlagt sist og pga tverrleie, måtte skjære livmor på langs, kan derfor ikke føde normalt.

 

Veldig greit med planlagt ks, jeg kom meg fort etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....i dag har jeg endelig fått datoen for mitt keisersnitt. Den 22 april blir jeg 3 barns mor, har UL termin den 16mai....har ikke noe i mot og korte ned på vente tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei oda09 :)

 

Jeg fikk også totalruptur grad 4 forige gang, og barnet hang fast så han måtte bli slitt løs og fikk Plexus skade i skulderen (hele nerve-nøstet i armen ble slitt av). Han og jeg har fortsatt mèn etter det, men her har det ikke vært lett å få gjennom noe keisersnitt. Både min og barnets fysioterapeuter og leger, i tillegg til en gynekolog mener det eneste forsvarlige er keisersnitt, men på sykehuset var de ikke så enkle nei. Etter mye om og men fikk jeg lovnad om at jeg får det om barnet ser ut til å bli over 4 kg (noe det gjør), må bare vente til jeg er over uke 36 før jeg fikk noen dato. Og ja, det er berømte Haukeland sykehus det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Karma og takk for svar.

Jeg har fått time på sykehuset til samtale 23.04. Det blir spennende. Gyn har hele tiden sagt at det er best med KS, har innstilt meg på det nå. Usikker på hvordan jeg vil reagere om det ikke blir innvilget. Men ut må hun, enten den ene eller andre veien:-) Jeg skal "føde" i Skien og vet ikke helt hvilke praksis de har på disse saker. Masse lykke til. Vil gjerne høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. Hun lå på ca 198 i gjennomsnitt.. Men vet ikke om det et tegn på at ho var dårlig, men ikke gi deg, få dem til å sjekke det ordentlig!! :) godt å være på den sikre siden..

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært inne til ny vurdering for keisersnitt (lovet å fortelle hvrodan det gikk)! :)

Hehe, hadde med meg gubben denne gangen, han hadde en lang reprimade klar om det skulle bli problemer. Men han fikk ikke sagt et ord, for det gikk kjempe fint :). De så at dette barnet nok kom til å bli enda større(!) enn forige, og med tanke på hvordan forige fødsel gikk, så ble keisersnitt løsningen nå.

Nå gled-gruer jeg meg! 3-4- mai ble datoen, men nå når jeg har fått det på papiret så får jeg også keisersnitt om barnet skulle komme før.

Puh! For en lettelse å få det avklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...