Marsmammaen:) Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er også RHnegativ. Og sprøyten får du ikke før etter lille knøttet er født. RETT ETTER! Dette fordi du ikke skal danne antistoffer i neste svangerskap=) Der er også en kontroll i uke 34 tror jeg, men ingen sprøyte så vidt jeg vet.
FåttPrinsenMin:) Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 sant, du får ingen sprøyte før etter fødselen (innen 20 minutter, tror jeg faktisk). Mulig det er anderledes om du viser endringer på prøvene.. men det er yderst sjeldent skjer - visstnok
BarnNr.4 :) Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Hei Jeg var med jordmor forrige fredag og da spurte jeg litt om det. Jeg har 2 barn fra før også. Jordmoren sa at man skal ta prøver i uke 32 og 37 for å se om du danner antistoff. Rett etter fødselen får du og barnet en sprøyte.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Jeg skal ta blodprøver i uke 32 og uke 36. Sprøyte får jeg ETTER fødsel om barnet er rhpositivt.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg fikk sprøyten døgnet etter forrige fødsel jeg da.. ikke rett etter...
Mor til 3 søte små:) Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Fikk sprøyte rett etter første fødsel. Ingen spøyte etter andre fødsel:)
Babyønske �� Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Tok blodprøver for å sjekke antistoffer i uke 32 og 36. Nå slapp jeg sprøyte da babyen også var negativ. Men sprøyten skal tas innen 72 timer etter fødselen, så man trenger ikke få den umiddelbart etter fødsel.
rosa76 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2009 Tusen takk for svar allesammen..jeg har jo bare to barn fra før..utrolig hva man glemmer! Trodde jeg fikk sprøyte ca midt i hvert svangerskap også jeg..:-)
victomalia Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Sprøyta setter de jo dagen etter fødselen. Har gjort det 4 ganger på meg hvertfall. De må se hva slags blodtype babyen har før de trenger å sette sprøyta. Men hvis man utvikler immunitet i løpet av svangerskapet så det snakk om utskifting av blod på babyen, så er det en helt annen sak, men det gjøres jo hvertfall ikke med en liten sprøyte i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå