Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Hvis du ikke har gitt han febernedsettende må du gjøre det. Man skal ringe legen hvis ikke feberen går ned med nedsettende, eller hvis de har feber lenger enn 3 dager.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Det var relativt høy feber. Å ringe legevakten skader ikke uansett. Har du gitt ham febernedsettende??? Regner med at 40,4 er uten, hvis ikke bør du dra inn til legevakten. Dersom han responderer godt på febernedsettende, ville jeg ha avventet det. Sørg for å gi rikelig med drikke!! Helst vann eller utvannet eplejuice.
Rotekoppen88 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2009 har gitt febernedsettende nå, får se om jeg avventer en time å ser hvor mye feberen går ned
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Hvis almenntilstanden er bra og feberen går ned med paracet så hadde eg sett det ann. Eg har hatt gutten min på legevakta med mindre enn det når han var 2år fordi han hadde dårlig almenntilstand og når feberen gjekk ned så fulgte ikkje almenntilstanden etter. Uka etter penicilin kuren han fikk da så hadde han også feber men da var almenntilstanden god mens feberen ikkje gjekk ned.....da ringte eg legevakta for å høre om han kunne få ei dose til den kvelden sida han hadde fått tre gonger den dagen. Var hos lege dagen etter og fikk ny penicilin kur.......kraftig halsbetendelse som den første kuren ikkje tok på 7 dagar....fikk da 10 dagars kur. Så følg med på almenntilstanden på ungen også, den seier minst like mykje som temperaturmålaren.
erteposen + 4 Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Har du ikke gitt febernedsettende så er det ikke nødvendig. Mine har ofte over 40 i feber før jeg oppdager at de trenger paracet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå