Kinemor85 Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er i uke 22+ 2 nå,og har de siste dagene hatt litt ubehag i underlivet. Ikke smerter eller vondt i det hele tatt. Kan kanskje beskrives som en type ømhet. Noen som har det samme?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Hei Jeg er i 24.uke og har også litt ubehag. Har lest litt her og der og vi er jo inne i en "vekstperiode" for babyen rundt disse ukene. Spurte jordmor også om det samme på siste kontroll, og hun sa også at det var helt normalt, livmoren skal gå seg til og det kan gi forsiktige stikkende følelser i blandt... Jeg vet jo ikke hvordan det er for deg, men dette kan jo være en forklaring. Ellers om du får du noe videre ubehag, blødninger etc. må du selvfølgelig ta kontakt med lege. Hvis du føler magen blir litt hard på en måte, strammer seg, kan det være kynnere. Livmoren som trener på å trekke seg sammen, som det så elegant er forklart et par steder. Det er ikke farlig, men kan være litt ubehagelig. Slet litt med det med forrigemann - tålte ikke lange handleturen før jeg kjente det kom krypende nei - men fin unskyldning for å sette seg ned og ta en kopp te eller kakao!
Kinemor85 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2009 Ja disse kynnerne har jeg hatt i noen uker nå,så de er jeg godt vant med. Men denne "stølheten" eller hva jeg skal beskrive det som er ganske så ny. Den er ikke fortsatt ikke vond,men er jo litt ubehagelig å kjenne seg så sliten nedentil liksom. Nesten en sånn følelse som kan komme etter en litt crazy elskovsstund?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Hmm, det er ikke noe bekken-greier som begynner å tulle for deg, da, siden du nevmer dette med "stølhet"? Bekkenløsning er en morsom oppfinnelse - grmpf...:/ Jeg har dessverre fått det denne gangen også, og det kan i blandt føles som litt stølget nedentil. For meg begynte det med vond nederst i ryggen, vandret så videre og ble ømt over skambenet - men også denne stølhetsfølelsen hvis jeg sitter for lenge, feks. Fysioterapeut og bassengtrening hjelper fantastisk godt i så fall, i alle fall har jeg god effekt av det Hør litt med jordmor eller lege neste gang du er der, de kan sikkert sjekke om det er bekkenet, evt. utelukke det og finne ut hva dette er for deg så du slipper å lure. Håper du slipper unna bekkenløsning, det er ikke noe å trakte etter! Lykke til!
Teisen80 Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Slenger meg på svaret til Carnation, det høres ut som det er bekkenet ditt som krangler litt. Jeg begynte med bekkenplager allerede i uke 12, og når jeg skulle forklare kollegaene mine på jobben hvordan det kjentes så sa jeg at det føltes som om jeg hadde hatt sex en sju, åtte ganger det siste døgnet Kjente det spesielt godt etter å ha gått tur, og også når jeg skulle snu meg i sofaen/sengen. Da "hogg" det til kan du si. Jeg gikk til legen, fikk henvisning til fysio og går nå til behandling 1-2 ganger i uken. Har IKKE blitt værre, så det lønner seg nok å sjekke det opp så fort du merker plagene. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå