lisabet med gutt og jinte © Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Ville dere ha bedt om å få en lege til å se nærmere på det når hodeomkretsen omtrent ikke har økt fra 6-ukers kontroll til 3-mnd.? Kurven har flatet ut, dvs omkretsen har økt nesten en cm. Selv er jeg født med lukket fontanelle og måtte opereres da hodeskallen var for trang, noe som etterhvert resulterte i skjevheter o.l Kan omkretsen vokse litt i rykk og napp?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Ring helsestasjonen eller legen og spør.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Sa de ikke noe på helsestasjonen? Hvis kurven har flatet helt ut så ville jeg nok kontaktet lege eller ringt helsestasjonen opp igjen. Særlig siden du ble født med lukket fontanelle. Forklar gjerne det også. Det er bedre å ha sjekket opp en gang for mye enn en for lite
Petrine C",) Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Trodde du ble henvist jeg om det er store avvik fra kurven.. Eller er det ikke det? Vi har en jente der hodet økte, og fikk beskjed om at når det låg to nivåer (husker ikke ordet de brukte) over den øverste linja på kurva. Ble barna henvist. Ville tro dette var likt om det er under og jeg. Måler du hodet selv da, eller på helsestasjonen?
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Minsten min har også liten vekst på hodeomkretsen, så da han var 4-5 mnd var vi på røntgen av hode hans. Alt var ok. Fortsatt vokser hodet sent, så var på undersøkelse på sykehuset da han var 10 mnd. Legen mente da det ikke var grunn til å ta røntgen igjen, så lenge han vokste og utviklet seg. Skal på kontroll igjen da han er ca 16 mnd. Han er nå 1 år. Litt rart at ikke helsesøster/legen din ikke reagerer.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2009 Hodeomkretsen ble målt på hs i dag. Har fått med spesielt skriv fra barnelegen på sykehuset etter fødselen om at hodeomkretsen skal følges opp spesielt. Vi har time igjen hos hs om 3 uker for vaksine og skal måle igjen da. Jeg kommer til å kreve røntgen da, bare sånn i alle tilfelle... er jo dritredd for at hun skal måtte gå igjennom det jeg gjorde da jeg var liten. Men får kanskje stole på at vi kan vente 3 uker med å se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå