Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 I helga hadde en singel venninne av meg sex med en gift mann. Han giftet seg for kun 2 måneder siden, og han har et lite barn. Jeg synes dette er veldig vanskelig. Jeg kjenner ikke den gifte mannen så godt, men hadde et veldig godt inntrykk av han før dette her skjedde.Venninna mi har jo ingen forpliktelser, men jeg mener hun burde holdt seg unna, da hun visste at han var nygift. Utroskap skremmer meg! Jeg måtte ringe til mannen min i går kveld. Han er sjømann, og borte halve året. Jeg måtte spørre han om han han noengang har vært utro, eller hatt lyst til det? Han sa nei, at han ikke hadde behov for det, fordi han har det så godt med meg! Jeg har også alltid trodd at man ikke leter dersom man har det godt i forholdet sitt... Men jeg vet ikke jeg... Har ikke den nygifte mannen det godt med sin kone? Hvorfor giftet de seg da? Uff, dette ble visst litt langt...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Ikke lett å si noe om når jeg ikke kjenner til noen detaljer rundt dette. Utroskap er iallefall kjempevanlig, men det er også kjempevalig å IKKE være utro. Du som er gift med en sjømann må kunne stole full og helt på mannen din. Det er du som kjenner han. At en annen man har vært utro behøver ikke å bety at din mann er utro.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 En nygift mann som er utro er veldig umoden og utrygg på seg selv som mann og trenger konstant bekreftelse på at han har draget. Venninna di burde skamme seg!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 kjenner du konen hans? har du isåfall tenkt å si noe?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Å være trofast er et bevisst valg en tar. Noen vil ikke ta det valget, og vil ha både pose og sekk. De er trolig usikre på seg selv, og trenger den bekreftelsen som ligger i det at andre finner en tiltrekkende. Og så er det spenningen med dette de vil ha.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 MANNEN burde skamme seg, eller skal jeg si "mannen" eller "gutten"
† I Jesu Navn † Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Jeg tror at de aller fleste vil være utro om de har anledning og nok tid vekke fra kjæresten sin. Holder det for tilnærmet usansyntlig at sjømenn og andre som reiser mye i jobb er trofaste. (Egen erfaring, har reist mye med menn som egentlig har fine familier, men som trekker med seg den første musa de finner på hotellrommet.) Men du kan jo ha en av de få.... kanskje.... Kjenner en mann som er veldig religiøs, han var aldri med ut etter middagen om kvelden. Han var aldri utro og vi reiste sammen i 5 år.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Bullshit. Selv om man jobber borte deler av året, betyr ikke det at man mister selvdisiplinen sin!! Slapp av, HI - mannen din er helt sikkert av den litt mer modne typen, og ikke slik som ~`~`~ over her beskriver. Jeg tror at du over kun kjenner en type menn (i det yrket du har hvor du sier du reiser så mye), og blant dem i din yrkesgruppe er det sikkert vanlig... Vel, jeg har også reist mye, både med menn og kvinner, og jeg må si at det er fint lite utroskap ute å går når vi er på forretningsreise. Men nå er dette folk som setter familien høyt også, da.... Noe som helt klart ikke er tilfelle for de mennene du har reist med.
Gjest -<<- Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Det er selvsagt fullt mulig å ønske både sex og forhold med noen selv om man har det utmerket i det forholdet man er. Særlig seksuelt sett er ikke mennesker nødvendigvis monogame av natur.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Det finnes ingen prototype på de utro. Lav moral kan være meget godt sjult. Ikke alltid fyren på gutteforspillet som MÅ snakke om store mugger og hoier høyest når ei lekker skreppe går forbi som er mest utro. Har sett mange eksempel på mønster ektemenn og fedre som har vist seg å hatt et helt likhus i skapet. Som ene kona sa; han hadde ikke engang et vandrende øye. Denne mannen viste seg å være den verste av de alle. Så egentlig kan ingen vite 100% sikkert. Og en mann sier såklart nei når han får spørsmål direkte om han har vært utro. Men undersøkelser viser at menn som er mye på reise topper utrostatistikken. Selv om ikke alle er det. Leste at visse halliker har sin beste inntjening på såkalte lobby-horer. De sitter i baren og fisker opp foretningsreisende. Som ofte blir fast kunde om de biter på agnet.
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Jeg tror nok utroskap kan skje av mange grunner, ikke bare fordi folk ikke har det bra i forholdene sine. Hvor ofte hører man vel ikke om par som egentlig har det veldig bra sammen, men hvor den ene eller begge likevel er utro. En av tre er utro minst en gang, er det ikke det statistikken tilsier? Utroskap er skummelt og jeg er selv bevisst på å unngå situasjoner hvor fristelser kan oppstå selv om jeg har det veldig bra sammen med mannen min. Jeg er ikke villig til å risikere forholdet.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 HI her. Takk for mange gode og noen interessante svar... Jeg har aldri tenkt over at jeg må unngå fristende situasjoner, rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å ha sex med andre enn mannen min... Samme hvor sjarmerende de måtte være! Jeg vet at han har et yrke med et "frynsete" rykte, men han er stort sett ombord når han er på jobb. Båten går ut til plattformer flere ganger i uken, og han er kanskje på den lokale puben to ganger i løpet av 4 uker. Det er en pub som det er mest sjøfolk på, altså mest menn. Så sjansen for at han treffer noen er vel ikke så stor... Men likevel, etter det som skjedde i helga med den gifte mannen og venninna mi er jeg jammen ikke sikker på noe Jeg aner ikke hvem kona hans er. Hadde jeg gjort det hadde jeg gitt han en sjanse til å si det først. Dersom han ikke hadde benyttet seg av den, hadde jeg selvfølgelig sagt noe! Man må jo ta risken når man er glad i noen. Ingenting er sikkert er livet. Skulle nesten ønske at jeg ikke visste om hva som skjedde rundt forbi, men naivitet er vel ikke akkurat måten å behandle frykt på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå