Supermamm Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Kl 0845, da hadde jenta vår vært der 1 t. Jeg måtte komme og hente pga øyekatarr. Tok en god titt på henne og kunne ikke se noe da jeg hentet henne, men damen i bhg hadde visstnok akkurat tørket bort. Har observert henne nøye og ingen antydning til øyekatarr. Ringte bhg nå for å si at hun tilsynelatende er helt frisk og at hun kommer imorgen. Samme damen fra imorges går fullstendig i forsvarsposisjon og er fortsatt helt sikker på at jenta mi har øyekatarr... Det kommer fram av samtalen at hun kun har tørket øynene hennes 1 gang, ikke fler... Hva synes dere? Har barnehagen litt lav terskel for å ringe?
digger Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Personnlig synes jeg at Bhg skal ha lav terskel for barna sin del.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 menneskelig å gjøre feil, har selv dratt med småen på legevakta uten grunn osv. det er ikke altid lett og bedømme. men jeg forstår ikke helt poenget med og sendehjem barn pga øyekatar da, det gjør de ikke hos oss.
Kjukka Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Og uansett så skal de ikke bli ekskludert fra barnehagen, pga. øyekatarr! Har de mild eller moderat øyekatarr, så skal de få gå i barnehagen. Gå inn på folkehelseinstitutettet sine internettsider, og søk på øyekatarr der, så kommer det opp en link som heter Barnehager og smittevern – nye faglige råd! Ta utskrift av den og gi til barnehagen!!
Supermamm Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2009 Klart det er lov å ta feil, og det burde hun jo ha sagt til meg... ☆June&Ellen☆ takk for tips. Etter å ha lest det er jeg ihvertfall sikker på at dette var overdrevet fra bhg sin side.
mayaya Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Vår bhg ringte også pga dette en gang, men vi så ikke mer puss og sendte han dagen etter. Det var helt ok for dem da. Nå har det jo kommet nye retningslinjer ang øyekatarr også, så det bør de jo ta i betraktning. Foreldre kan ikke være hjemme hver gang det er litt øyepuss heller, og leger skal ikke skrive ut medisiner om de ikke er ganske kraftig rammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå