Gå til innhold

Da er det meste klart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke ha dåp før kristi himmelfartsdag, men det skjer så mye i løpet av april/mai at jeg har planlagt det meste allerede.

Dekorasjonene blir relativt enkle: Hvite duker med en lys sjøgrønn organzaløper, lagt litt "krøllete". Midt på bordene blir det et stort svart fat med et stort sjøgrønt kulelys, to telys og en smal vase med tre hvite gerbera. På fatet skal jeg i tillegg strø svart, glitrende sand og sjøgrønt "knust glass". På løperen skal det også være masse hvite telys (sånne i plastkopp, ikke i aluminium) her og der.

Menyen blir hjemmelaget tapas (eller noe i den duren):

- Vestlandslefse med røkelaks og urte-smørost

- Tacokjøttboller og salsa

- Marinerte kyllingfileter

- Spekemat og eggerøre

- Stekte båtpoteter

- Hjemmelaget potetsalat

- Pastasalat

- Sildesalat (denne er det mormor som kommer med, vet ikke egentlig hva det er, hehe)

- Hjemmelagete ostehorn/rundstykker

- Ost og kjeks

- Et stort fat med oppkuttet frukt

Burde være nok til at 30 mennesker blir mette, eller hva?

Etterpå blir det selvfølgelig kaffe og en haug med kaker, og her kommer visst hele slekten til å bidra... Blir sikkert altfor mye, men alle vil bake! :)

Det jeg styrer med nå, er bordplasseringen. Hvordan skal dere ha bordene? C-form, langbord, småbord, T-bord...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med barnedåp på kristihimmelfart! Jeg har termin den dagen så jeg håper på å ligge på a hus med lille tulla i armene mine i løpet av den dagen.

(Vi hadde forøvrig 32 til middag i dåp i fjor og hadde hesteskobord.)

Skrevet

Ja, jeg heller litt mot hesteskobord jeg også. Men da må jeg ut og kjøpe mer av stoffet til løperen... :)

Men da må jo du også ha lykke til på himmelspretten da! Håper hun "spretter" ut, kjapt og enkelt! ;)

Skrevet

De har 5 meters ruller med velurduker på jysk til 75 kr:)

Bare ett lite tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...