Scoobydoo Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Hei jenter. Har spurt på bli gravid-siden, men ikke svar på spørsmålet om el-tester så langt. Er kanskje "riktigere" å spørre her? Håper noen har forsøkt disse el-testene som grav.tester.... Symptomjakten i gang, IKM til helgen en gang. Føler at jeg kjenner både det ene og det andre. Eller rettere sagt, det ene: veldig "urolig mage". Akkurat som om jeg gruer meg til noe.... Ellers ingenting. Mitt spørsmål: har lest at en del får positiv el-test før pos grav.test når de er gravide. Når tar man el-test da? Er på 9 dpo i dag...
Bare blåbær Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Ikke bruk el test som graviditetstest! Det du risikerer er å bli skuffet. At den f.eks viser pos, selv om du ikke er gravid f.eks. Du skal kun stole på grav.tester. Og vet det er nervepirrende, men det er akkurat dette som er litt av den spenninga. Så anbefaler deg å smøre deg litt med tålmodighet, og heller ta en grav test når tiden er inne for dette.. Ikke bruk penger på grav. tester alt for mange dager før ikm. Du blir jo ikke mere eller mindre gravid en dag eller 2 senere..( men sjønner spenningen alså) Lykke til.. Håper det har klaffet for deg denne gangen:)
elskling Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Enig med Babybell. Skjønner ikke at folk bruker el test som graiditetstest, det er jo en grunn til at det finnes to forsjellige. Veldig kort fortalt: el testen måler LH-hormon som er målbart i urin rundt den tiden du har eggløsning. Graviditetstesten måler Hcg-hormon som dannes i fosterets morkake. Dette hormonet finnes i blodet hos den gravide og siden nyrene filtrerer blodet, går dette over i urin og gir en positiv graviditetstest. Kan nok bli veldig feil resultater om man mixer de forsjkellige testene. Lykke til:)
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Her er det noe nyttig info om el-tester brukt som grav-tester.. http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm
Scoobydoo Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2009 Hei alle tre. Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare. Ja, jeg skjønner det dere sier, men det er så FRYKTELIG vanskelig å vente på svar.... Og når man hører at en del får positivt utslag på el-test før grav.test, ja da blir fristelsen veldig stor.... Men jeg skal ta til meg det dere sier, og forsøke å vente til helgen (herregud så mange dager) med å teste med grav.test. Igjen tusen takk, og masse lykke til med graviditetene deres:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå