Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Noen som har fått dette innvilget, Eventuelt ikke fått dette innvilget?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har fått men her har far flyttet ut av landet og overført sin del av foreldreansvar til meg så jeg har fullt. Vet ikke om det er lett eller vanskelig sånn ellers
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Usj, det der må jeg også finne ut av. Får snakke med NAV etter påsken. HI; si ifra om du har funnet ut noe mer da
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Jeg krysset av på et skjema hos Nav. Og fikk da innvilget uten noe mer tull og tøys.. Tror det er en smalsak når man er alene om omsorgen. I hvertfall hvis man er alene fra fødselen av eller fra når barnet er helt nytt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Jeg styret med det her rundt jul, og fikk det ikke innvilget.. Hadde til og med far 100% med på det, han kunne skrive under på det og alt,- men likevel nei. Det de kom frem til, etter mye styr, var at fedrekvoten KUN var far sin og hvis han ikke ville ha den- falt den bort.. Vi bodde sammen de 8 første månedene av barnet vårt sitt liv, hvis det kan ha noe å si.. Håper du får det igjennom!! Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Jeg fikk det innvilget, men far var helt ute av bildet. Tror det skal svært spesielle årsaker til å få et innvilget utover det. Hvis far har hatt kontakt med barnet i lang tid, så er det jo strengt tatt barnet som har krav på samvær med sin far som ligger til grunn for fedrekvoten... Kan ikke overføres til mor fordi far ikke har lyst...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 på nav så står det at om mor er alene med omsorgen kan fars permisjon bli hennes. nå kan det diskuteres hva som mener med alene med omsorgen, men jeg tolker det dit en at en alenemor som har vesentlig større del av "samværet" skal få permisjonen til far. og det omfatter jo de aller fleste som ikke bor sammen når barna er så små. sier nav nei så må du bare lete opp paragrafen og klage med bakgrunn i den
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Jeg fikk det innvilget fordi min mann er kronisk syk, så jeg fikk alle hans uker uten problemer og spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 Fikk innvilget. Var sammen med BF et par mnd etter fødsel, men så ble det slutt. Sendte bare et brev til de der jeg ønsket fedrekvoten overført til meg da jeg var alene om omsorgen for jenta. Men hadde da også fått innvilget redusert OS, så det lå jo inne i systemet til NAV at jeg var alenemor.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Hi her... Jeg sendte en søknad til nav om å få overført fedrekvoten, og sendte med samværsavtalen og fars signatur på at det var ok. Jeg fikk like før påske et brev fra Nav om at fedrekvoten ble overført til meg pga at jeg hadde den daglige omsorgen for barnet. Så her gikk det helt fint :-) Tusen takk for svar fra dere alle her :-)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Vi bodde sammen til barnet var 6 mnd, og fikk overført fedrekvoten etter søknad. Barnefar må være med på det, ellers blir det vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå